דף הבית בלוג לבלוט בשטח הוא סוד ההצלחה בפרסום

פליקס מילשטיין

לבלוט בשטח הוא סוד ההצלחה בפרסום

במאמר זה נשוחח על דרכים לבלוט בשטח במהלך פרסום בגוגל באזור קישורים ממונים.

היכרות של השיטות שנסקור כאן יעזור בעת הפרסום ברשת ויהפוך החזר על השקעה (ROI) לחיובי.

כמובן שבמאמר אחד לא נעביר את רוח הדברים בצורה מפורטת בפרטי פרטים (בשביל זה יש ספרים עבי קרס וקורסים עם היקף שעות לא קטן או לחלופין – קורסים לקידום ושיווק אתרים בהתאמה אישית) עם זאת הכתוב כאן, יעביר את עיקר הדברים במהלך ניהול קמפיין פרסומי באדוורדס.

אז בואו ונתחיל:

הפעולות של מחקר שוק פעילות האתר ומחקר מיליות מפתח כבר מאחורינו והגיע הזמן להכין מודעות אשר יציגו את העסק שלנו לעיני אלפי גולשים.

ברשותנו אך ורק 95 תווים שיש לנצל בחוכמה כאשר המודעה מורכבת מכותרת באורך של 25 תווים, שורה ראשונה ושנייה של מודעת פרסום, כאשר אורך של כל אחת מהן הינו 35 תווים. בכל מודעה קיימת שורה רביעית שהיה למעשה כתובת אתר האינטרנט לתצוגה ולמרות שבשורה זו אין לנו כל אפשרות להעביר מסר פרסומי, עדיין ניתן לנצל את עצם קיומה ואפשרות לערוך אותה, לטובתנו.

כותרת (25 תווים) – באמצעות 25 תווים נכתוב מהו השרות, המוצר או מהי ההצעה שלנו. יש לקחת בחשבון, כי מערכת אדוורדס מדגישה מילות מפתח של החיפוש בתוך המודעה, לכן בעת תכנון של כל מודעה ומודעה, יש לבסס אותה על אוצר מילים קיים שחייב להיות מוכן לפני תחילת הכנת מודעות.

ניקח לדוגמא תחום התיירות.

הביטוי טיולים מאורגנים בארץ אורכו 20 תווים (כולל רווחים) מעביר תוך שברירי שנייה את המסר העיקרי. במידה וגולש שנחשף לכותרת מסוג זה ובהנחה וחיפש את מה שיש לנו להיצע – הצעד הבא שלו יהיה או לעבור לקרוא לשורה הבאה במודעה שלנו או שילחץ עליה ויגיע אל דף הנחיתה באתר שלנו.

לביטוי זה נפח תנועה בהתאמה מדויקת, עומד על 720 (נכון לשעת כתיבת שורות אלה) וזה אומר שהביטוי מחופש די הרבה ומלמד אותנו על הרגלי חיפוש של הגולשים ביחס לתחום תיירות ארצית.

בנוסף לכך, במידה והביטוי יבחר להופיע במודעה, בעת הפעלת חיפוש עם ביטוי זהה, כל הכותרת שלנו תהיה מודגשת ותבלוט בשטח (הבלטה ראשונה).

פרסום בגוגל
שורה ראשונה (35 תווים) – שורה ראשונה של המודעה נועדה להרחבת כותרת הראשית (המסר העיקרי שלנו), אך עדיין יש לנו כאן הגבלה מבחינת התווים, לכן עלינו לחשוב היטב מה יופיע שם ועל מה כדאי לוותר.

במידה ונבחר להוסיף תוכן בסגנון: כל סוגי טיולים מאורגנים בארץ (אורכו 28 תווים כולל רווחים), בהחלט נשיג את המטרה, כאשר כללנו את הביטוי שבכותרת, גם בשורה ראשונה ובכך הגענו למצב שכאשר יחפשו את הביטוי הזה, יודגש הביטוי פעם נוספת בתוך המודעה שלנו ובכך יתרום לנו בניסיון לבלוט בשטח (הבלטה שנייה).

שורה שנייה (35 תווים) –  שורה שנייה של המודעה מיועדת להנעה לפעולה של גולשים שנחשפים אליה. גם במקרה הזה אנו מוגבלים ב-35 תווים נוספים בלבד, כולל רווחים.

במידה ושורה שלישית תהיה בסגנון: פנק את עצמך והזמן היום טיול החלומות, תהיה זאת שורה שבהחלט תסגור את המעגל, אשר נפתח בכותרת המודעה ותגרום לגולש ללחוץ עליה.

השתמשנו כאן בשני אלמנטים חשובים והם:
מישור האישי – פנק את עצמך
מישור הזמן – הזמן היום
בנוסף לכך, הפעלנו כאן את הדמיון של הגולש וכתבנו "טיול החלומות"

שורת כתובת לתצוגה (35 תווים) –  בשורה זו נכלול כתובת האתר אליו אנו מפנים תנועה באמצעות הפרסום.

ניצול נכון של אפשרות זו, גם הוא יתרום לנו במטרה לבלוט בשטח.

אם נבדוק מודעות פרסום של מפרסמים אחרים, נראה כי בדרך-כלל שורת הכתובת לתצוגה מציגה, כתובת האתר אליו מופנית התנועה, בצורתו הרגילה www.domain.co.il , לדוגמא ובמודעות שלנו נעשה שני שינויים קלים שבהחלט יעזור לנו בניסיון להשיג מטרה והנה השינוי  Domain.co.il

השינוי הראשון – הסרת תחילית WWW לפני הכתובת
השינוי השני – הפיכת אות ראשונה של הדומיין לאות גדולה

ועכשיו נכתוב לראשונה את המודעה שלנו כאן, בכדי לציין יתרון נוסף שלה, אשר לא ראינו קודם:

טיולים מאורגנים בארץ
כל סוגי טיולים מאורגנים בארץ
פנק את עצמך והזמן היום טיול החלומות
Vacation.com

ניתן לראות כאן מודעה שצורתה שונה לגמרי מרוב המודעות.

למודעה קיימת צורת משולש שלהשלמת המראה המשולש גורמת שורה שלישית שלא מיישמת את הגישה שתוארה קודם והיא הכללת מונח החיפוש.

כתובת לתצוגה כוללת שם הדומיין ללא אותיות WWW ואות ראשונה שהיא גדולה.

מכיוון שמערכת של אדוורדס מאפשרת להפעיל מספר גרסאות של מודעה עבור קבוצת מודעות, חייבים לנצל את זה לטובת מבחן פעילות של כל מודעה. בצורה כזאת נוכל לבחור את המודעה או מספר מודעות אשר תרמו לפרסום בגוגל והביאו להחזר על השקעה (ROI) חיובי.
שיווק ואנליזה
למעשה, למעלה הוצגה תמונת מצב של אחד מאפשרויות רבות העומדות בפני לקוחות פוטנציאליים בפנייתם לעוסקים בתחום שיווק ברשת האינטרנט, כאשר הדרכים הנוספות יכולות להיות הן קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש, שיווק באמצעות תוכן, פעילות בבלוגים ופורומים מקצועיים, ניהול פרסום ממומן בפייסבוק, הפעלת מערך שיווק באמצעות הפצת עלוני מידע ללקוחות קיימים (ניוזלטר) ודרכים רבות נוספות העומדות לרשותם של עסקים רבים בעידן האינטרנט שמתפתח כל העת.

אודות הכותב

פליקס מילשטיין

מנהל מחלקת seo

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.