כך תקדמו את האתר שלכם במעלה התוצאות בגוגל
כדי להבטיח לאתר שלך נראות ותפוצה משמעותית, דרושים מאמצים מתמשכים. נוכחות פאסיבית ברשת לא תניב לנו תוצאות משמעותיות וכדי לחשוף את התוכן שלנו לקהל משמעותי עלינו לקדם את האתר שלנו באופן אקטיבי ולהנכיח אותו בצורה נבונה בגוגל. ענקית הנתונים חושפת מיליארדי משתמשים ביום לתכנים המועדפים עליהם וכדי להיות חלק מכל מה שקורה, חשוב שנתפוס את מקומנו על לב ליבה של אוטוסטרדת המידע. לימוד מעמיק של האופן בו עובד מנוע החיפוש, יאפשר לנו למקם את האתר שלנו במקום מכובד ולהיחשף היטב. עד כאן הכול נשמע די פשוט, לא? במציאות, אמנם, הדברים מורכבים הרבה יותר.
אלגוריתם החיפוש של גוגל לומד על הזמן ומשתנה בהתאם לתנאים בהם הוא מתנהל וגם מדיניות גוגל משתנה ללא הרף. לכן, גם מאמצי הקידום שלנו צריכים להיות אקטיביים ודינמיים ולהתעדכן בהתאם. הדבר דורש לימוד מתמיד ולהישאר עם אצבע על הדופק כדי להבין כיצד הדברים מתנהלים. עלינו לנסות להיכנס לראש של גוגל ולדעת מה בעצם נדרש מאיתנו על מנת לקבל נוכחות משמעותית בצומת שבו נפגשים כל צרכני התוכן האינטרנטי כיום. במדריך הזה, נציג את אופן העבודה עם גוגל וננסה לגעת בשאלה כיצד מבצעים קידום אתרים אורגני בגוגל בצורה הנבונה ביותר וכיצד יכול לתרום לנו סיוע מקצועי בתחום.
קידום אורגני – מהו?
על מנת להבין מהי הדרך היעילה ביותר לביצוע קידום אתרים בגוגל, עלינו להבין קודם כל את אופן הפעולה של גוגל. האם שאלת את עצמך פעם כיצד הקלדת מילות המפתח במנוע החיפוש פותחת כך בפנינו עולם ומלואו? הדבר אינו מתרחש יש מאין. הוא פרי של פעילות מאומצת שאינה פוסקת לרגע. אלגוריתם מתקדם ומהפכני הרשום כפטנט על ידי גוגל, סורק את הרשת בכל עת ועובר על כל דף אינטרנט שקיים בכל רחבי הרשת. האלגוריתם, המתפתח ללא הרף, נכנס אל עומק התכנים המופיעים באתרים ולומד את המבנה שלו, איכות הכתיבה, תפקוד רכיבי ה-HTML ועד כמה מדובר בקוד יעיל, חכם ושפועל כשורה, כמות הקישורים החיצוניים, צורת החלוקה של הטקסט והאופן שבו מנוסחים רכיבים שונים כמו כפתורים, כותרות והטפסים באתר. זוהי למעשה בקרת האיכות של גוגל המעמידה למעשה בכל עת את האתרים כולם בתחרות איכות קפדנית. דרך פרמטרים רבים מספור, מדרג האלגוריתם את האתרים בהם התוכן הוא האיכותי ביותר וחוויית המשתמש היא הטובה ביותר וקובע את מיקומם בתוצאות החיפוש בהתאם. תוצאות אלו נכנה כ”תוצאות טבעיות”. כלומר, תוצאות המופיעות במיקום זה מעצם תכונותיו הטבעיות של האתר.
עובדה זו כבר מרמזת לנו כי מיקום האתר שלנו בתוצאות גוגל קשור באופן הדוק לאופן בו נתכנן את האתר שלנו. מסיבה זו בדיוק, אתרים עסקיים רבים פונים לבעל מקצוע על מנת שייצור עבורם אתרים שהאלגוריתם של גוגל “יאהב”. מערך המאמצים הזה הוא למעשה קידום אתרים אורגני, או SEO -אופטימיזציה במנוע חיפוש.
מול התוצאות הטבעיות של האתר, קיימות גם תוצאות ממומנות. כלומר, תוצאות המופיעות בראש הרשימה תמורת תשלום ומהוות למעשה מודעות פרסומיות. גוגל גם מקפידה לסמן אותן ככאלה וקל למדי להבחין ביניהן.
על פניו, ניתן לגזור מכך שקידום ממומן הוא עדיף. פשוט משלמים ונשארים במקום גבוה בתוצאות, נכון? אז זהו, שלא בדיוק. תוצאות ממומנות אמנם יסייעו לך לקבל נראות לזמן מסוים ולקדם תוכן ייעודי, אבל כדי לשמור את השם שלך באופן קבוע, חשוב שנדע כיצד לקדם את האתר באופן אורגני ולשמר את מעמדו הטבעי. חשוב לזכור כי מודעות ממומנות הן יקרות מאוד ובנוסף, הן מסומנות ונחשדות באופן אוטומטי כפחות איכותיות באופן טבעי. אחרי הכול, כל אחד יכול לשלם עבור מודעה, אבל כדי לתחזק אתר ולשמר את רמתו הגבוהה, נדרשת עבודה.
קידום אתרים דרך גוגל – כל מה שצריך לדעת
על מנת לקדם את האתר שלך ביעילות באופן אורגני, יש לקחת בחשבון היבטים רבים אשר ניתן לחלק באופן גס לשני תחומים עיקריים:
מאפיינים בתוך האתר (Onpage)
מאפיינים אלו מרכיבים את האתר עצמו וחשוב שנדאג למטב אותם ככל הניתן באופן קבוע על מנת שיקבלו דירוג גבוה. ישנם כמה מאפיינים מרכזיים שחשוב להתייחס אליהם:
התוכן עצמו – חשוב לזכור כי האלגוריתם של גוגל מתוחכם מאוד היום ויודע לזהות ניסיונות מלאכותיים לקדם תוכן, לכן, המדיניות הטובה ביותר היא תוכן איכותי, מעניין, שכתוב ברמה גבוהה וללא טעויות כתיב ותחביר. זהו בדיוק המקום בו יבוא הייחוד שלך לידי ביטוי וניתן לתת תחרות משמעותית למתחריך. תוכן רלוונטי, מעניין ומושך יותר יפנה בצורה מדויקת יותר לקהלי היעד שלך.
תגיות מטא – אלו למעשה פרמטרים המסייעים למנוע החיפוש להגדיר מה תהיה הכותרת בתוצאת החיפוש, ממה יהיה מורכב התיאור ומילות מפתח שונות אשר מסייעות לו למקד את החיפוש. זהו חלק חשוב מאוד בקידום אורגני, שכן מיקוד מילות המפתח ומיקום מושכל שלהן יסייע באופן משמעותי לקדם את האתר שלך. חשוב לזכור, עם זאת, כי מטרתו העליונה של מנוע החיפוש של גוגל היא לספק ללקוחותיו את התוצאות המדויקות ביותר אותן הם מחפשים והוא עשוי “להעניש” אתרים שישתמשו בתכסיסים זולים על מנת להטות אותן. לכן, יש לעשות זאת בחכמה.
חוויית המשתמש – ככל שהקוד יהיה איכותי יותר והשימוש באתר יהיה חלק ונוח יותר, עם היררכיית אתר מסודרת וברורה, כך יקבל דירוג טוב יותר.
מאפיינים מחוץ לאתר (Offpage)
מאפיינים אלו נקבעים למעשה על ידי האופן בו אנו מתנהלים ברשת והמאפיינים באמצעותם אנו מקשרים את האתר שלנו לפלטפורמות אחרות ברשת כמו הרשתות החברתיות, אתרי עמיתים ומקורות מידע אמינים. אם בעבר המדיניות הייתה “כמה שיותר קישורים, יותר טוב”, כיום הקריטריונים מורכבים יותר והאיכות חשובה לא פחות מהכמות. כאן נדרשת הבנה מעמיקה של הפרמטרים אותם לוקח גוגל בחשבון בבניית פרופיל קישורים, להתעדכן בהם לעתים קרובות וליישם אותם באופן קבוע.
הצעדים במעלה תוצאות החיפוש
אם כן, נסכם כמה מהמסקנות שאספנו עד כה:
אתר איכותי, מעניין ונוח לשימוש ישמור על אופטימיזציה גבוהה.
קוד HTML נקי, תקין ויעיל ישפר את הדירוג משמעותית.
בניית פרופיל קישורים איכותי הוא חיוני לקידום אתרים.
שמירה על רלוונטיות ולמצוא את התוכן שיסייע לך להתבלט על מתחריך.
חקר מילות מפתח.
מהי חשיבות הסיוע המקצועי לקידום האתר?
ישנם מאמצים רבים בתהליך קידום אתרים שניתן לעשות בעצמך וחשוב בכל מקרה לעשות זאת ולהקפיד על כך לעתים קרובות. ככל שנישאר ערניים יותר ונעדכן את האתר על פי החידושים העכשוויים ביותר, כך נוכל להיחשף לעיניים רבות יותר. עם זאת, בתחום הקידום האורגני, לניסיון ולידע המקצועי יש משמעות רבה. חברה מקצועית לקידום אתרים תוכל להביא עמה שנים רבות של ניסיון וידע ותסייע לך לבצע מחקרים על מתחריך, ללמוד את קהלי היעד שלך ולבנות עבורך פרופיל קישורים המותאם במדויק לצרכיך. אפיון העסק שלך באופן מדויק יאפשר להם גם לבנות עבורך תוכן איכותי וייחודי שיסייע לך להתבלט וימקד את תוצאות החיפוש בך. מעבר לפתרונות הקידום האורגני המסורתיים, תוכל חברה מקצועית לתפור עבורך חבילת שיווק רב תחומית שתסייע לך לקדם את המותג שלך באופן אחיד ותוך לקיחה בחשבון של כל ההיבטים.
כך נבחר אנשי מקצוע שילוו אותנו
אם כן, חברה לקידום אתרים יכולה לעשות פלאים לדירוג האתר שלך ולהביא עמה הרבה ערך מוסף. עם זאת, השוק מוצף בבעלי מקצוע שמבטיחים לנו תוצאות אופטימליות ושירות ברמה הגבוהה ביותר. כדי לבחור את הליווי המקצועי הטוב ביותר שייקח את האתר שלך לגבהים חדשים, חשוב שנדע מה עלינו לחפש כדי לייעד עבור העסק שלנו את הסיוע המקצועי הטוב ביותר והמותאם לצרכינו.
להיזהר מהבטחות מפוצצות – אנשי מקצוע שיזרקו התחייבויות מפליגות כמו “להיות מקום ראשון בגוגל תוך ארבעה חודשים”, אמורות להרתיע אותנו. חשוב להבין: גם המומחים הגדולים ביותר בעולם לקידום אורגני לא יכולים להבטיח לך להיות מקום ראשון בגוגל. המשתנים הם כה רבים והתהליך כה מורכב עד שכמעט בלתי אפשרי להתחייב ליעד כזה. ישנם מתחרים רבים בשוק שעשו מאמץ רב כדי לזכות במעמדם וכדי לעקוף אותם ולקבל נראות דרך מילות מפתח שנשחקו במשך זמן כה רב, תידרש דרך ארוכה. בסופו של דבר, תהליך הקידום דורש סבלנות רבה ובתחום הקידום האורגני חשוב שנדע לעבוד לאט ובבטחה עד לכיבוש היעדים.
הצלחות בשטח – הדרך הטובה ביותר לזהות את הישגי אנשי המקצוע שלנו, היא לבחון את הצלחות העבר שלהם. ביקור באתרים שקידמו לאורך השנים ושיח עם לקוחות העבר שלהם יכולה לתת לנו מידע רב ערך שיוכל לסייע לנו בתהליך קבלת ההחלטות.
מחירים – אין ספק שניתן לקבל שירות טוב במחיר תחרותי, אך מחירים נמוכים מדי אמורים לעורר את חשדנו. בכל הקשור לתחום הקידום האורגני, בו מוקדשת עבודה רבה וראויה, מי שקונה בזול משלם ביוקר.
תקשורת וזמינות – אנשי המקצוע ששמרו עמך על קשר והתעניינו בעסק שלך ובחזון שיש לך עבורו, הן חברות ששווה להיצמד אליהן. בסופו של דבר, לא מדובר כאן בשירות טכני גרידא. אנו בונים כאן יחד קונספט ומאפיינים את מהות האתר שלך והדבר ראוי להתייחסות הרצינית והמעמיקה ביותר.
מעקב ובקרה
אחרי כל המאמצים שלנו, ייעוד אנשים המקצוע הטובים ביותר וההשקעה הרבה, מגיעה ההשאלה המתבקשת – איך נדע שהצלחנו? גם כאן, התשובה אינה חד משמעית. ניתן להבין את משמעות ההצלחה שלנו בדרכים רבות, אך לכל ההיבטים הללו ישנה נקודת חיבור אחת משותפת – הגעה למיקום גבוה ומשמעותי בתוצאות מנוע החיפוש היא ללא ספק הצלחה שראוי לחגוג. כל ביטוי מפתח שהאתר שלך יצליח לכבוש, הוא עוד אלפי עיניים שעבורם העסק שלך יהיה שם נרדף למה שהם זקוקים לו. עם זאת, מדובר בתוצאה ארוכת טווח ועד שנגיע אליה, חשוב שיהיו לנו אינדיקציות שאנחנו בדרך הנכונה.
לכן, חשוב שנקבל באופן קבוע מאנשי המקצוע עמם אנו עובדים דוחות מפורטים שיאפשרו לנו לבצע מעקב וללמוד כיצד התקדמו הביטויים שלנו החודש, עד כמה פרופיל הקישורים הנוכחי שלנו עובד ולהשוות מול דוחות החודשים הקודמים כדי לזהות שינויים ובמידת הצורך לבצע התאמות. כדי לקבל מושג מעמיק יותר על הצלחותיך, מומלץ ללמוד כיצד להשתמש בכלי ניתוח מתקדמים כמו למשל Google Analytics, ולחקור בזמן אמת את התנהגות הלידים שלך באתר, להתחקות אחר כמות הכניסות ולזהות אילו ביטויים מניעים לאילו פעולות. מידע זה יאפשר לנו להתאים את התוכן באתר שלנו באופן אופטימלי ולנתב אותו לכיוונים שאנו רוצים.
פתרון בעיות ועמידה בקצב השינויים
כפי שכבר אמרנו, האלגוריתם של גוגל חכם, ומומלץ לא לזלזל באינטליגנציה שלו. הצפה מלאכותית במילות מפתח, תוכן לא מקורי ואתר מיושן שאינו עומד בקריטריונים, יגרור אחריו השלכות מאוד לא נעימות. בדיוק כפי שאופטימיזציה איכותית ונבונה תאפשר לקדם את האתר שלך ולסייע לו לנסוק לגבהים חדשים, כך גם עבודה רשלנית ועבודה בניגוד לנהלים של גוגל עשויה להביא לתוצאות ענישה ולירידה משמעותית בדירוג במנוע החיפוש. אלו כמה מהפעולות שחשוב להימנע מהן כדי להימנע מהשלכות אלו:
קישורים ברמה ירודה – הצפה בקישורים שאינם קשורים לתחום האתר או לאתרים ברמה ירודה תפגע בדירוג שלך משמעותית.
תוכן לא מקורי – תוכן מועתק הוא אחד הדברים ההרסניים ביותר שניתן לעשות לאתר שלנו ועשוי לגרום אפילו לפסילתו על ידי גוגל.
הצפת מילות מפתח – חשוב להקפיד על חזרת הביטויים ברמה שתיראה טבעית ועניינית. חזרה מלאכותית ומופרזת על מילות המפתח תגרום לתוצאה ההפוכה ותביא לנזק שיהיה קשה מאוד לתקן.
הדרך הטובה ביותר לפתור בעיות אלו, היא להימנע מהן מלכתחילה ולעבוד בצורה מסודרת וראויה, בלי קיצורי דרך ועם הרבה סבלנות. לימוד מתמיד והתעדכנות רציפה בנהלי גוגל לקידום במנוע החיפוש שלה, תאפשר לך ליהנות מתוצאות איכותיות בלי הפתעות מתסכלות.
כיצד נשמור על ההצלחה שלנו?
מזל טוב! השגת את כל היעדים שלך. ביטויי מפתח רבים צברו נפח משמעותי והאתר שלך נמצא בראש התוצאות. מספר הכניסות שלך עולה מחודש לחודש והעליה ברכישות ובפעולות אחרות באתר משביע רצון. זהו לא הזמן לשקוע לשאננות. כפי שאמרנו כבר בהתחלה, מדובר בעבודה מאומצת ומתמשכת ובתחום הקידום האורגני, עמידה במקום פירושה לצעוד אחורה. חשוב ללמוד כל הזמן את העדכונים האחרונים ביותר באלגוריתם של גוגל ולבצע התאמות שיאפשרו לך לשפר ולחדד עוד יותר את קידום האתר שלך ולקדם את התוצאות שלך אפילו יותר.
חשוב תמיד לחדש ולהכניס תוכן נוסף. ככל שהתוכן שלנו יביא עמו יותר ערך מוסף, כך הוא עשוי לדבר לקהלים מגוונים ורחבים יותר. התוכן האיכותי יאפשר לך להביא לידי ביטוי את אופי העסק הייחודי שלך ולהמשיך ולחדד את הייחוד שלך על פני המתחרים יותר ויותר. אפיון המותג שלך וצריבתו בתודעת הלקוח היא אחד הדברים החשובים ביותר בתחום השיווק בכלל וכשאנו מדברים על קידום אתרים, כתיבת התוכן היא ההיבט החשוב ביותר כדי להשיג מטרה זו ואף פעם לא ניתן להשקיע בזה זמן ומאמצים רבים מדי.
בסופו של דבר, מצבו של האתר שלך תלוי אך ורק בך ובאמון שלך במותג. עם זאת, לא פחות חשובה מכך, היא הבחירה באנשי המקצוע הנכונים שינחו אותך בדרך במעלה דף התוצאות. הניסיון המקצועי והידע הרב של חברות קידום האתרים הנכונות יאפשרו לך ללמוד כל הזמן על השינויים העדכניים ביותר ולדייק את רכיבי האתר שלך באופן האופטימלי ביותר כדי להמשיך ולשמר את ההצלחה שלך.