דף הבית בלוג שיווק עסק מהבית – איך תעשו זאת נכון?

אייל רחמים

שיווק עסק מהבית – איך תעשו זאת נכון?

גם לבעלי עסקים שכמעט ואינם נמצאים באינטרנט כבר ידוע כי אם הם רוצים לשפר את המצב הכלכלי שלהם, להגדיל את ההכנסות, להרחיב את מעגל הלקוחות שלהם ולשפר את המיתוג והמוניטין של העסק הם יצטרכו להופיע באינטרנט בדרך זו או אחרת. אנשים רבים קופצים למים ולומדים לשחות תוך כדי תנועה, אולם הבעיה שבתוך האפשרויות הבלתי מוגבלות של האינטרנט אתם עשויים לטבוע אם אין לכם אנשי מקצוע היכולים לספק לכם עבודה מקצועית.

בין אם אתם שוכרים חברה לשיווק העסק שלכם ובין אם אתם מבצעים את עבודות השיווק בעצמכם – למדו כי כך עושים זאת נכון:

הכרה והבנת העסק וביצוע מחקר מתחרים

ישנם בעלי עסקים שאם תשאלו אותם "מה העסק שלכם עושה?" הם יתחילו לגמגם לכם ולא יצליחו להסביר לכם בצורה ברורה ומובנת. מכאן שהם אינם יודעים כיצד להגדיר את העסק שלהם ובצורה כזו הם לא יכולים לצפות מהלקוחות שיבינו מה הם מציעים להם. לאחר שאתם מגדירים היטב את העסק שלכם וכיצד תציגו אותו ללקוחות שלכם, עברו לבצע עבודת מחקר על המתחרים שלכם. בדקו מיהם אותם מתחרים אשר להם מוצרים או שירותים דומים לשלכם. מה הם עושים שאתם לו? אילו מוצרים הם מציעים ללקוחותיהם? באיזו איכות? באיזה מחיר? היכן הם מפרסמים ובאילו מדיות הם משתמשים ועוד…

להבין את העסק הבנת העסק – חלק קריטי בתהליך השיווק

הגדרת מטרות ויעדים

השלב הבא יהיה הגדרת מטרות ויעדים. קחו דף ועט וכתבו לעצמכם את המטרות שלכם לשיווק העסק שלכם באינטרנט. ייתכן ואתם עושים זאת כדי להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם, כדי לבנות רשימת תפוצה, כדי להרוויח יותר כסף, כדי להגיע לקהלי יעד חדשים, כדי להרחיב את המותג שלכם, כדי להרחיב את סל המוצרים שלכם ועוד. לכל מטרה כאן הציבו יעד שאתם בטוחים שתוכלו להשיג בחודש עבודה אחד, בשלושה חודשים, בשישה חודשים ובמהלך שנה. החזיקו את הרשימה הזו מול עיניכם במהלך יום העבודה והיו בטוחים שאתם עובדים לפי המטרות שלכם.

בניית תקציב לשיווק העסק בניית תקציב לשיווק העסק

בניית תקציב

לאחר הגדרת המטרות והיעדים בחרו את התקציב שתוכלו להשקיע בכל חודש בעבור השיווק והפרסום שלכם. בחרו סכום שתוכלו לחיות אתו מצד אחד ושיוכל לספק לכם תוצאות מצד שני.

בחירת המדיה השיווקית

האם אתם מעדיפים להשקיע בערוץ היוטיוב שלכם? בדף האוהדים שלכם בפייסבוק? בבלוג משלכם? או בפלטפורמה אחרת? השקיעו את הכסף והמשאבים שלכם בשיטה אחת או שניים של שיווק והתמקדו שם עד לקבלת תוצאות.

אודות הכותב

אייל רחמים

מנכ”ל חברת דיגיטאץ

מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
נשוי למיכל (איטלקיה מהממת) ואב ל-2 בנות נועה ואדל 🙂