מדריך לקניית דומיינים יד שנייה
02 לAugust 2016

מדריך לקניית דומיינים יד שנייה

מדריך לקניית דומיינים יד שנייה

קניית דומיינים מיד שנייה נעשית לרוב על מנת לאתר דומיינים “חזקים” ולקנות אותם עבור אתרים אותם רוצים להקים שירוויחו מן החוזק של הדומיין. לדומיין “חזק” יש כמה מאפיינים :

  1. יש לו מספר גדול של קישורים נכנסים איכותיים מאתרים שונים ברשת. דבר זה מבטיח שיהיו לו סיכוי טוב יותר להתברג על ביטויים תחרותיים בגוגל.

עם זאת, חשוב שהקישורים האלו יהיו מאתרים שקרובים לנושא של האתר אותו בונים על הדומיין. אפשר להיעזר בכלים כמו MOZ או Majestic על מנת לקבל את רשימת הקישורים החזקים לדומיין, לדעת מאילו אתרים הם יוצאים ומהו טקסט הקישור שלהם. למידע נוסף – 11 גורמים המשפיעים על דירוג אתר בגוגל.

  1. יש לדומיין שם קליט או מילות מפתח בשם הדומיין

דומיין שמכיל מילות מפתח בשמו הוא דומיין שלרוב (אך לא תמיד) יעלה בתוצאות החיפוש כאשר מחפשים את מילות המפתח האלו. לדוגמה, הדומיין KitchenDecorations.com  עשוי לעלות כאשר מחפשים בגוגל Kitchen Decorations. השאלה האם הוא יופיע במקום גבוה או לא תלויה כמובן בפרמטרים אחרים של קידום אחרים כמו למשל קישורים או תוכן איכותי. כמובן שלדומיינים יש השפעה רבה על קידום אתרים בגוגל וכמעט שאין מקדם אתרים שלא ישמח לשים את ידו על דומיין ותיק עם הרבה קישורים נכנסים ברמה גבוהה.

אם יש לכם אתר בתחום הפונטים, שם דומיין טוב (בהנחה ולא תפוס) יכול להיות fonts.co.il או fontim.co.il, למשל.

מלבד זאת, שם קליט מבטיח גם שאנשים יזכרו את השם ויכנסו יותר לאתר. יכול להיות גם שלדומיין יש כבר מוניטין בפני עצמו ואז נרוויח תנועה של גולשים מהאתר הישן שהיה על הדומיין .זוהי עוד סיבה לכך שרצוי לבנות אתר באותו נושא של האתר שהיה פעם על הדומיין, וניתן להשתמש בשירות כמו archive.org  על מנת לראות את היסטוריית האתרים שהיו קיימים פעם על הדומיין. דומיין טוב יכול לעזור גם בתהליך של ניהול מוניטין אונליין.

3.הדומיין הוא בעל סיומת מתאימה לאתר אותו רוצים לאחסן על גבי הדומיין. אם רוצים נניח להקים אתר שיעסוק בסדרות טלוויזיה, רצוי לאתר דומיין עם הסיומת .tv , אם רוצים אתר כללי שיישב בישראל, יש לבחור בסיומת .co.il ,  ואם רוצים אתר כללי בינלאומי (או אמריקאי) יש לאתר דומיין שהסיומת שלו היא .com …

נכסים דיגיטליים

איפה ניתן למצוא דומיינים יד שנייה?

  1. אתרים אשר מציעים מכירות פומביות על דומיינים בצורה ישירה כשהמפורסם מכולם הוא com , בו ניתן למצוא אלפי דומיינים שונים במגוון של נושאים וסיומות (כולל דומיינים ישראלים). לכל דומיין אפשר להציע הצעת מחיר, אך יש גם דומיינים אותן ניתן לקנות מידית עבור מחיר קבוע מראש.
  2. אתרים אשר עוקבים אחרי דומיינים שפג תוקפם. לדוגמה, האתר net הוא אתר אשר מציע רשימות של דומיינים שפג תוקפם וניתן לרשום אותם אצל רשמים מוסמכים. האתר גם מפנה לרשמים הרלוונטיים כמו למשל godaddy, כאשר הבקשה לדומיין כבר מולאה אוטומטית. ניתן גם לראות את מספר הקישורים שמפנים לדומיין ישירות מ – Majestic ואת ה – PR של הדומיין.

יש לשים לב שבדרך כלל הדומיינים החזקים יותר הם אלו שנמצאים עדיין בתקופה של מכרז (לפני שהם נפתחים שוב למכירה כמו דומיינים חדשים) ולכן מרבית האתרים שאוספים מידע אודות דומיינים שפג תוקפם,  מפנים למכירות פומביות אצל הרשמים המוסמכים כמו למשל godaddy auctions …

  1. קבוצות פייסבוק ופורומים של מקדמי אתרים. לדוגמה, בארץ יש לא מעט קבוצות של מקדמי אתרים בפייסבוק ופורומים בהם ניתן למצוא דומיינים ואתרים יד שנייה. הפלוס הוא שבגלל שאנחנו כאן בארץ קהילה קטנה יחסית, קל יותר לדעת למי יש מוניטין של אדם אמין שלא יעבוד עלינו…

עוד דברים שחשוב לדעת לפני שקונים דומיין יד שנייה

  1. האם יש לדומיין באן מגוגל? – ניתן להשתמש בכלים כאלו ואחרים על מנת לבדוק זאת. גם אם יש לדומיין באן מגוגל, אפשר עדיין לקנות אותו ולהשתמש ב – Search Console על מנת לבקש בקשת הכללה מחדש עבורו.
  2. אותו הדבר תקף גם לגבי אדסנס שהוא הכלי העיקרי דרכו מרוויחים כסף מאתרי אינטרנט. יש כלי שיכול לבדוק האם דומיין מסוים יכול להציג פרסומות או לא כאן.
  3. כנ”ל לגבי PR מזויף. ה – PR אמנם אינו משפיע על קידום אתרים כמו בעבר, אבל יש כאלו שמנסים לזייף אותו וכך לדרוש מחיר גבוה יותר על הדומיין. וגם כאן יש לא מעט כלים שיכולים לבדוק האם ה- PR של האתר הוא מזויף…
  4. אתרים אשר מבצעים בדיקת שווי אוטומטית של מחיר דומיין כמו למשל estibot אינם תמיד עושים את העבודה , במיוחד בכל הקשור לדומיינים ישראלים. זאת מכיוון שהם בודקים בעיקר את מספר החיפושים של שם הדומיין, ואילו בארץ נדיר שיש התאמה כזו (למעט דומיינים בעברית שהם עדיין המיעוט). בכל אופן, אם מחליטים שכן לעשות בהם שימוש, רצוי לפחות להשוות בין מספר שירותים שונים ולראות בכמה כל אחד מהם מעריך את שווי הדומיין לפני שמקבלים החלטה…
אייל רחמים אייל רחמים
מנכ”ל חברת דיגיטאץ
מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
נשוי למיכל (איטלקיה מהממת) ואב ל-2 בנות נועה ואדל 🙂
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    More Articles

    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה