למה כדאי לשלב קידום אורגני עם פרסום ממומן בגוגל
קידום אתרים אורגני (SEO) ופרסום ממומן בגוגל (PPC) הן שתי אסטרטגיות בהן ניתן להשתמש על מנת להגדיל את הנראות של אתר, לחזק את נוכחותו ברשת ובסופו של דבר להביא אליו עוד לקוחות.
קידום אורגני של אתר מתבצע באופן טבעי המתמזג בנוף, באמצעות ביצוע פעולות מאחורי הקלעים על מנת לשפר את דירוג האתר על כלל העמודים שלו במנועי החיפוש.
פרסום ממומן פירושו רכישת שטח בגוגל על מנת למקם בו מודעה פרסומית לכל דבר.
בעלי אתרים רבים נוטים לחשוב באופן אוטומטי כי שתי הדרכים מונחות לפניהם ועליהם לבחור באיזו מהן ללכת, אולם למעשה מדובר בשני צדדים של אותה מטבע. מטרת שתי הדרכים זהה, ועל מנת להגיע לתוצאות האפקטיביות ביותר, הן קידום אתרים אורגני והן פרסום ממומן נדרשים להתבצע במשולב.
הדבר דומה למשחק כדורגל: בכל קבוצה יש שחקנים בעלי תפקידים שונים: שוער, מגנים, קשרים וחלוצים, אולם מטרתם זהה: לנצח. גם אם החלוץ הטוב ביותר ישחק באחת הקבוצות, בוודאי שלא ניתן יהיה לוותר על השוער או על המגנים. אחרי הכל, אפילו ערן זהבי צריך שיתוף פעולה עם כדורגלנים אחרים בקבוצה שלו…
באותו אופן, גם התמקדות באחת מן הדרכים שצוינו לעיל משולה לויתור מרצון על חלק משחקני הקבוצה – וכך הרבה יותר קשה לנצח.
בפעם הבאה שאתם הולכים לסופרמרקט, שימו לב לסידור המוצרים על המדף. בדרך כלל, המוצרים שנמצאים בגובה העיניים הם אלה שהסופרמרקט רוצה שתקנו, ואילו מסביבם נמצאים מוצרים דומים, של חברות פחות מוכרות או כאלה שעולים פחות. מדוע? משום שמיקום מוצר בגובה העיניים משפר את הסיכוי שהצרכן יבחין בו ראשון, ומכאן גם את הסיכוי שירכוש אותו.
גם במנועי חיפוש יש חשיבות עצומה למיקום: אתרים שמופיעים בעמוד התוצאות הראשון של גוגל ייהנו מרוב תנועת הגולשים, ומביניהם האתר שמופיע במקום הראשון הוא זה שבדרך כלל יקבל את הנתח הגדול ביותר.
איך מגיעים אל המיקום האידיאלי הזה, בגובה העיניים של הצרכן? הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לשלב את הקידום האורגני עם הפרסום הממומן, באופן שימקסם את הנוכחות שלכם ברשימת תוצאות החיפוש.
על פניו נדמה כאילו פרסום ממומן בגוגל עולה כסף בעוד שהקידום האורגני נעשה ללא עלות. זוהי טעות, כמובן: קידום אורגני פירושו קבלת תנועה אורגנית של גולשים מתוצאות החיפוש בגוגל, אולם המאמץ להביא את האתר למיקום טוב בין תוצאות החיפוש כרוך בהוצאות לא מעטות, במיוחד כאשר בעל האתר מעוניין בתוצאות איכותיות שהאפקטיביות שלהן תימשך לאורך זמן.
דווקא הקידום הממומן הוא זה שמאפשר לבעל האתר לשלוט יותר בהוצאותיו: ניתן להגדיר מסגרת תקציב יומית, שבועית או חודשית, למדוד באופן כמותי ומדויק את ההחזר על ההשקעה ואף לבצע אופטימיזציה תוך כדי התהליך על מנת למקסם את התוצאות.
כאשר מנהלים קמפיין ב-Google ניתן לזהות את הביטויים הממירים ביותר ,ולתת להם תעדוף בתהליכי Seo שלוקחים זמן ארוך יותר .
ישנם לא מעט עסקים שבוחרים באפיק של קידום אורגני בלבד מפאת תקציב, כאשר לאורך זמן אפילו שיש להם תוצאות מהקידום האורגני אין להם לידים ופניות – אין גידול בהמרות והכי גרוע אין החזר השקעה.
לכן חשוב למצוא חברה מקצועית לקידום אתרים ופרסום בגוגל שתדע להמליץ על הדרך הנכונה, במיוחד כאשר התקציב הוא נמוך.
גם מומחי קידום אתרים אורגני נוטים להסכים כי לשתי הדרכים יש יתרונות שחלקם משלימים זה את זה. היתרון הבולט ביותר של קידום אתרים אורגני הוא שיפור דירוג האתר במנועי החיפוש, אולם היתרון הבולט ביותר של פרסום ממומן בגוגל הוא האפשרות לפנות אל קהל היעד באופן מדויק וברגע המתאים ביותר: הרגע בוא הוא מעוניין להפוך ללקוח.
במילים אחרות, אסטרטגיית הקידום היעילה ביותר היא זו שפונה אל קהל היעד המתאים ביותר, בזמן הנכון ובמקום הנכון, ויחד עם זאת מחזקת את הנראות של האתר במנועי החיפוש לטווח ארוך. שילוב בין קידום אורגני לבין פרסום ממומן בגוגל מביא את הטוב משני העולמות, ויוצר הזדמנויות פז עבור בעלי האתרים.