מהם קישורי Nofollow
08 לJanuary 2017

מהם קישורי Nofollow

מהם קישורי Nofollow

קישורים הם אחד הפרמטרים שגוגל נותן להם משקל בעת דירוג אתרים לשם הצגתם בתוצאות חיפוש לגולשים במסגרת קידום אתרים אורגני. לכל קישור שכזה יש פוטנציאל להביא תנועת גולשים לאתר באמצעות הקלקה עליו, אולם יש גם קישורים שכל מטרתם היא לסייע בתהליך של קידום האתר. למעשה, בעבר היו מקדמי אתרים רבים שפשוט פיזרו קישורים בכל מיני אתרים לא רלוונטיים רק מתוך מטרה לקדם את האתר, אולם כך נוצרה תופעה רחבה של ספאם – ו-nofollow היא דרכו של גוגל להילחם בתופעה.

קישור nofollow הוא קישור רגיל שבהקלקה יעביר את הגולש לאתר, אבל יעילותו למטרת קידום אתרים מוטלת בספק. כלומר, כאשר גוגל יסרוק את הרשת וייתקל בקישור שכזה, הוא אמנם יאנדקס את העמוד שבקישור, אולם לקישור הזה לא יינתן שום משקל בהיבט של דירוג האתר בין תוצאות החיפוש של גוגל.

איך עושים קישור nofollow?

ניתן להפוך כל קישור רגיל לקישור nofollow באמצעות הוספת התגית הבאה לקוד:

Site Name

בכך למעשה גוגל מבין כי האדם שהטמיע את הקישור הזה אינו מעוניין כי תוכן הקישור ייסרק, אלא רק לאפשר לגולשים בשר ודם לגשת אליו ואל התוכן שלו.

ניתן לבדוק האם קישור כלשהו הוא nofollow באמצעות בדיקה פשוטה בקוד האתר, או להשתמש בתוספים שונים לדפדפנים המדגישים קישורים nofollow בצבע.

למה זה טוב?
  • אם אתר כלשהו רוצה לקשר לאתר אחר מבלי לסייע לו לשפר את הדירוג שלו בגוגל לביטוי ספציפי (לפי מחקרים אחרונים, קישור Nofollow מאתר חזק ורלוונטי, יכול לשפר את הסמכות והרלוונטיות של האתר המקושר ללא התייחסות ספציפית לביטוי המקשר).

  • אם הקישור מפנה אל אתר מפוקפק כגון אתר פורנוגרפי או אתר הימורים, או אל אתר שמהימנות התוכן שבו מוטלת בספק. גוגל אינו רואה אתרים כאלה בעין יפה והטמעה של קישורים אליהם עלולה לפגוע בדירוג של אתר, ולכן תגית nofollow מאפשרת לקשר אליהם בעת הצורך מבלי שגוגל יתחשב בכך.

  • אם מדובר בקישור ממומן, גוגל מחייבת את הגדרתו כקישור nofollow על מנת לוודא כי רכישתו לא נעשתה על מנת להשפיע על הדירוג אלא מסיבות פירסומיות אובייקטיביות. לכן, ממש כפי שבמודעה פרסומית בעיתון מחויב המפרסם לציין בראש העמוד כי מדובר במודעה, כך קישור ממומן בעת פרסום בגוגל מחויב בשימוש בתגית nofollow.

  • בשימוש בדפים פנימיים בתוך אתר כלשהו, קישורי nofollow יכולים למנוע את קידומם של עמודים שאינם רלוונטיים או שאין בהם תוכן איכותי, כגון עמודי התחברות למערכת או דפי ארכיון.

  • כאשר מטרגטים ביטויי חיפוש, גם אם מקבלים קישורי nofollow, העוגן שלהם יכול לסייע לגוגל להבין מה נמצא בדף היעד ולשפר את הסמכות והרלוונטיות הכללית של האתר, במיוחד אם הקישור הוא מאתר סמכותי באותו הנושא.ניתן ללמוד עוד מהווידאו הבא:

פליקס מילשטיין פליקס מילשטיין
מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות. נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    More Articles

    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה