קידום אתרים ב-2016 ולמה ניתן לצפות ב-2017
קידום אתרים אורגני מסייע לעסקים להגדיל את תנועת הגולשים לאתרים שלהם וישנם עסקים רבים שנשענים על דירוג גבוהה בגוגל ומצליחים להרוויח סכומי עתק. עוד ועוד ארגונים, חברות, עסקים קטנים ואנשים פרטיים מגלים את כוחה של אסטרטגיית קידום אתרים יעילה על מנת לייעל את עסקיהם, להרחיב את קהל הלקוחות ולהגדיל את שורת הרווח שלהם.
לרגל סיומה המתקרב של שנת 2016, זה הזמן להעיף מבט לאחור ולראות מה השתנה והתפתח בשנה החולפת בתחום קידום האתרים:
כניסתה של האינטליגנציה המלאכותית
היא נמצאת היום בכל מקום: בגוגל, בפייסבוק, באמזון ועוד שלל אתרי אינטרנט גדולים וקטנים; טכנולוגיית האינטליגנציה המלאכותית מאפשרת ביצוע של משימות רבות ללא מגע יד אדם, באמצעות ניתוח מהיר של נתונים היסטוריים בשילוב למידה עצמאית של מידע חדש.
מערכת האינטליגנציה המלאכותית של גוגל, המכונה RankBrain, הושקה בשלהי שנת 2015 והפכה במהלך 2016 לגורם המשפיע השלישי בחשיבותו על תוצאות החיפוש של גוגל, לצד פרמטרים של תוכן וקישורים. זאת משום שלמעלה מ-80% מכמות החיפושים האדירה המבוצעת בגוגל מדי יום היא למעשה חיפושים שחוזרים על עצמם, כל היתר הם חיפושים חדשים, וגוגל משתמשת ב- RankBrain על מנת ללמוד ולשפר את תוצאות החיפוש שהיא מגישה לגולשים.
מבחינת קידום אתרים אורגני ניתן לעשות היום שימוש בסדרת פעולות שיגרמו ל- RankBrain להיות בצד שלנו: ליצור תוכן איכותי, לבנות קישורים עם אתרים אחרים או משלימים באותו ענף, לבסס מערכת יחסים טובה עם הגולשים וכדומה.
החידושים של גוגל
האלגוריתם של גוגל מתעדכן באופן תדיר בחידושים ושינויים, וחלקם משמעותיים מספיק על מנת למשוך תשומת לב רבה יותר מאחרים. אלה השינויים העיקריים שחלו במהלך השנה החולפת:
העדפה למובייל
אלגוריתם החיפוש של גוגל התווסף במהלך 2015 אלמנט משמעותי הלוקח בחשבון את ידידותיות האתר לסמארטפונים ולטאבלטים, ובחודש מאי 2016 הוא קיבל חיזוק בדמות הכרזה כי תינתן עדיפות בדירוג לאתרים ידידותיים למובייל.
זאת ועוד: בנובמבר השנה הודיעה גוגל כי היא בוחנת מהלך לפיו אתר מובייל יהפוך להיות האתר המוצג בתוצאת החיפוש כברירת מחדל, וכל הפרמטרים הנלקחים בחשבון באלגוריתם החיפוש של גוגל יהיו אלה שרלוונטיים לאתר המותאם לנייד ולא גרסת הדסקטופ.פינגווין 4.0
העדכון האחרון של פינגווין, שיצא בספטמבר 2016, נועד להילחם בספאם של הקישורים החיצוניים, תוך הערכת איכות האתרים המקשרים, הרלוונטיות של הקישורים, אנקור טקסט וכן הלאה. החידוש העיקרי הוא קיצור זמן ה”עונשים” המוטלים על אתרים, מיקודם ברמת העמודים ולא ברמת האתר וזמני תגובה מהירים יותר של גוגל.אופוסום
עוד בספטמבר השנה, על אף שלא יצאה הודעה רשמית מגוגל על כך, ניכר כי התרחש שינוי בסינון התוצאות הלוקאלי של גוגל. זאת, ככל הנראה, מתוך מטרה לאפשר לעסקים מקומיים נוכחות גדולה יותר ברשת על חשבונם של מותגים גדולים.
מה צופנת 2017 בתחום קידום האתרים?
על פי ההיסטוריה של גוגל, נמשיך לקבל עדכונים תכופים בהיקפים שונים לאלגוריתם החיפוש. יש להניח שאחד מן השינויים הללו יהיה שאלמנט האינטליגנציה המלאכותית של גוגל, RankBrain, יתפתח, ישתכלל ואולי אף יגדיל את השפעתו על דירוג האתרים. אם כן, פירושו של דבר הוא שיהיה צורך לפתח גם את האופן בו מקדמי אתרים פועלים בתחומי התוכן ובניית הקישורים.
כך או כך, אין ספק שתחום קידום האתרים כולו ימשיך לשגשג, תוך הפרדה ברורה בין אנשי המקצוע המנוסים והמומחים לבין אלה שמציעים שירותי קידום אתרים שטחיים ובסיסיים כחלק מחבילה כוללת של עיצוב או בניית אתר. אם רק לפני מספר שנים היו מי שטענו שקידום האתרים כבר מת, עכשיו כבר ברור שהוא חי וקיים.