מדיה קמעונאית מהווה 11% מהוצאות הפרסום העולמיות
12 לOctober 2022

מדיה קמעונאית מהווה 11% מהוצאות הפרסום העולמיות

מדיה קמעונאית מהווה 11% מהוצאות הפרסום העולמיות

הכנסות הפרסום הגלובליות לחברות קמעונאיות יגדלו מ-88 מיליארד דולר בשנת 2021 ל-101 מיליארד דולר השנה, על פי סקר של משרד הפרסום הדיגיטלי GROUPM.

הוצאות המדיה הקמעונאיות ב2022 מייצגות 18% מהפרסום הדיגיטלי העולמי ו-11% מסך הפרסום. GroupM מעריכה כי הפרסום במדיה הקמעונאית יגדל בכ-60% ויגיע ל-160 מיליארד דולר עד 2027.

תחזית זו מדגימה את הצמיחה המהירה של מדיה קמעונאית כחלק מפרסום, כאשר משרד הפרסום צופה כי המרחב יראה תחרות גדולה יותר, ניתוק נתונים ממלאי והשתתפות גדולה יותר של מותגים שאינם אנדמיים בשנים הקרובות.

מותגים מצפים ממשרד פרסום "קמעונאי" יותר

המותגים הגדולים מצפים ממשרד הפרסום להיות “קמעונאי” הרבה יותר, בשונה מבעבר.

המדיה הקמעונאית ממשיכה לצמוח וכעת היא צפויה להוות יותר מעשירית מסך הוצאות הפרסום העולמיות השנה – זה אומר שהעוגה רק תגדל ככל שהיא תראה קצב צמיחה העולה על זה של כל הפרסום הדיגיטלי.

ההוצאה הגואה תואמת את ההתפתחות המטורפת של רשתות המדיה הקמעונאיות, כאשר מותגים מנסים לקשור את הפרסום שלהם קרוב יותר לשלל נתוני הקונים שהקמעונאים פוקדים.

GroupM מגדירה מדיה קמעונאית אמנם – אך לא כוללת פתרונות שיווק, ספקי תוכנה וחברות פרסום טכנולוגיות כגון Shopify ו-Criteo, יחד עם הכנסות דומות מחברות שאינן מבוססות קמעונאות, כולל קניות בגוגל וקניות באינסטגרם.

כדי ליהנות מהצמיחה של מדיה קמעונאית, קמעונאים יצטרכו לבנות היצע מוצרי מדיה גדול יותר ולפתח פלטפורמות חזקות יותר.

קמעונאים יכולים גם לשתף פעולה עם מפרסמים שיכולים להשתמש בנתונים כדי להגדיל את הערך של הופעות במדיה.

למרות התרככותו של שוק המסחר האלקטרוני, GroupM צופה כי המסחר האלקטרוני העולמי יהווה 19% מהמכירות הקמעונאיות העולמיות ב-2022, ויגדל ל-25% עד 2027, לפי הדו”ח.

אייל רחמים אייל רחמים
מנכ”ל חברת דיגיטאץ
מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
נשוי למיכל (איטלקיה מהממת) ואב ל-2 בנות נועה ואדל 🙂
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    More Articles

    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה