רעיונות לאופטימיזציה של קמפיין קידום ממומן
24 לOctober 2017

רעיונות לאופטימיזציה של קמפיין קידום ממומן

רעיונות לאופטימיזציה של קמפיין קידום ממומן

אחד מן היתרונות הבולטים של קידום ממומן במנועי חיפוש (PPC) הוא האפשרות לבצע אופטימיזציה של קמפיין בזמן אמת על מנת לשפר את ביצועיו ולהשיג את מטרותיו. אלא שלעיתים שפע האפשרויות לבצע את האופטימיזציה הזו נדמה רחב מדי, באופן כזה שלא ברור מאיפה כדאי להתחיל ולאיזו פעולה צפוי השיפור הרב ביותר.

להלן חמישה רעיונות לפעולות שתוכלו לבצע על מנת לשפר את ביצועי קמפיין הקידום הממומן שלכם. כמובן שקיימות פעולות רבות נוספות שאפשר ורצוי לבצע, אולם אלה העיקריות והחשובות ביותר:

מילות חיפוש

מילות החיפוש הן אלה שעליהן מתבסס קמפיין קידום ממומן במנועי החיפוש. אם מחקר מילות המפתח לא בוצע או לא מיושם כהלכה, פירוש הדבר הוא אך ורק בזבוז של תקציב פרסום בגוגל. לפיכך מומלץ לבחון היטב את רשימת מילות המפתח ולהגביל אותן לכ-15 עד 20 עבור כל קבוצת מודעות.

כך תוכלו ליצור מודעות מותאמות אישית אשר כוללות את מילות המפתח בתוך הטקסט שלהן, ומכאן קצרה הדרך לשיעור הקלקה גבוה יותר, כמו גם לשיפור הדירוג בתוצאות החיפוש, העלאת ציון האיכות וירידה בתשלום בעבור כל מודעה.

בנוסף, לעיתים קורה שבשל דמיון רב בין מילות חיפוש שונות, גולשים עשויים להיחשף למודעה שלכם גם אם חיפשו דבר מה אחר בתכלית. הקפידו לחפש את הביטויים שמביאים לכם גולשים לא רלוונטיים ושנו את הקמפיין שלכם בהתאם עבור אותן מילות מפתח.

מספר המודעות בקבוצה

קיימות מספר גישות שונות באשר למספר המודעות שבהן מומלץ להשתמש בכל קבוצת מודעות:

  • שתי מודעות: האחת מיועדת לבקרה והשנייה לשינויים תכופים המתבצעים באופן ידני על מנת לפתח אסטרטגיית בדיקה.

  • שתיים או שלוש מודעות, ומתן האפשרות לגוגל לאתר את המודעה הטובה ביותר. לאחר מכן ניתן להחליף את המודעה שמשיגה את הביצועים הנמוכים ביותר ולחזור חלילה.

  • ההמלצה של גוגל: ליצור שלוש או ארבעה מודעות בכל קבוצת מודעות ולהשתמש במרים שונים לכל אחת בכדי לראות מי מהן עובדת בצורה הטובה ביותר. בשימוש בגוגל אדוורדס, המודעות יתחלפו באופן אוטומטי על מנת להציג את המודעות הטובות ביותר באופן התכוף ביותר.

כיצד מחליטים אילו מודעות משיגות את הביצועים הטובים ביותר, כלומר איך להגדיר “הצלחה” במונחי קמפיין קידום ממומן? ובכן, ניתן להשתמש בכלים חיצוניים המציגים תובנות והמלצות באשר לביצועים של כל מודעה, ולחלופין להגדיר פרמטרים משלכם, כגון המודעות שמביאות לשיעורי ההמרה הגבוהים ביותר, לשיעור הקלקות גבוה או למחיר הנמוך ביותר לכל המרה.

פרסום מבוסס מיקום

אחת הבעיות הנפוצות הקשורות לבזבוז תקציב פרסום היא פרסום למיקום הלא נכון. אם אתם רואים שמגיעים אליכם גולשים ממקומות גיאוגרפיים שנמצאים מחוץ לרדיוס המיקום שהגדרתם, התאימו את הגדרות המיקום באחת או יותר מן הדרכים הבאות:

  • צמצמו את המיקום המוגדר.

  • השתמשו בהגדרות המתקדמות של פרסום מבוסס מיקום על מנת לכוון את המודעות אך ורק לאנשים בתוך המיקום המוגדר.

  • הוציאו מן הכלל אתרים ספציפיים באופן נקודתי.

פעולות המרה

מתי בפעם האחרונה בדקתם את פעולות ההמרה שלכם? הנה מספר דברים שכדאי לבדוק:

  • האם המעקב אחר ההמרות פועל?

  • האם ההמרות העיקריות הן עדיין אחד מן הפרמטרים המוגדרים של העסק?

  • האם תג ההמרה (conversion tag) בעמוד המדובר מוגדר בגוגל אנליטיקס באופן הנכון?

  • האם אתם עוקבים אחר יותר מדי סוגים שונים של המרות (כגון מכירות, הרשמות לרשימת תפוצה, הורדות וכדומה)? הבעיה בכך היא שלכל סוג המרה יש ערך שונה, ולכן מעקב אחר יותר מדי סוגים שונים של המרות עשוי להציג תמונה מפוזרת ולא ברורה של החזר ההשקעה.

תקציבים

במקרים רבים, תקציב קמפיין הקידום הממומן אמור להיות מופנה אל הקמפיינים שעובדים בצורה הטובה ביותר. זהו אמנם כלל אצבע מוצלח למדי, אבל לא תמיד. כך למשל כאשר קמפיין מסוים של מיתוג או להעלאת מודעות אינו מסתיים בהקלקה הנחשבת המרה.

במילים אחרות, התקציב שאתם משקיעים בקמפיין הקידום הממומן צריך להיות יעיל כלכלית, אולם חשוב לשים לב מתי הדבר בא לידי ביטוי באופן מספרי ומדיד כגון מספר המרות ומתי ניתן להגדיר את ההמרה כיעד איכותי ולא מספרי. בהתאם, יש לקבל החלטות באשר להפניית התקציב אל האפיקים בהם הוא משיג את התועלת הרבה ביותר.

More Articles

רוצים לקדם את האתר?

לבדיקת אתר
זה שדה חובה