שיווק באינטרנט
29 לSeptember 2022

שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט

מה זה שיווק באינטרנט?

בעבר, על מנת לקדם את העסק שלכם היה עליכם לנקוט בפעולות פיזיות, כאשר שלטי חוצות, רדיו, טלוויזיה, עיתון, פלייארים וכדומה היו האמצעים השכיחים בשביל זה. מעבר לפן הכלכלי הגדול שדורשות פעולות אלו, פעמים רבות הן לא היו יעילות. אולם מדובר בתקופה אחרת, לא הייתה אלטרנטיבה, ובהתאם לכך רוב העסקים פעלו בדרך השיווק המסורתית. ואז, הגיע האינטרנט ועם התקדמותו טרף את הקלפים בעולם השיווק. אז מה זה שיווק באינטרנט?

שיווק באינטרנט הינו שימוש ברשת האינטרנט למטרות שיווק, מיתוג, פרסום וקידום מכירות של מוצרים ושירותים. גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, טוויטר, ליקדאין ועוד – אנו בשנת 2022 וכמעט כולם מבלים שעות על גבי שעות לאורך היממה אל מול הפלטפורמות השונות. על כן, שיווק בדרך זו הפך יעיל יותר – וזו בהחלט לא הסיבה היחידה.

יתרונות שיווק באינטרנט

  • דיוק – כאשר אתם מחליטים לשווק את עסק או מוצר מסוים באינטרנט, יש לכם כמעט תמיד את האופציה לשלוט על קהל היעד הרלוונטי בהתאם למטרתכם לדוגמא כמובן שאם אתם רופאים והמוצר שלכם הוא ניתוח אף קהל היעד יהיה שונה לגמריי אם ברצונכם לשווק השתלות שיער. בשיווק המסורתי (ברדיו או בטלוויזיה לדוגמא) הפרסום מופיע בפני כולם, גם עבור אלו שהתוכן אינו רלוונטי להם. בניגוד לכך, בשיווק באינטרנט ניתן לבצע סינון לפי קטגוריות שונות: גיל, מיקום גיאוגרפי, התנהגות ברשתות השונות, תחומי עניין ועוד. יתר על כן, האלגוריתם מסייע בחיזוי לקוחות פוטנציאלים, ועבורם השיווק שמופיע מאסיבי יותר.

  • גמישות – אם פרסמתם מודעה באינטרנט ואתם רואים שהיא לא אפקטיבית – תוכלו במהירות וביעילות לשנות אותה. בין אם מדובר במסר ובתוכן, בגרפיקה או במוצר עצמו – את השינוי תוכלו לבצע במהירות וביעילות. בניגוד גמור לכך, נסו לדמיין את תהליך זהה בשיווק המסורתי. ככל הנראה שדבר כזה לא היה מתאפשר, וגם אם כן – זה היה כרוך בהוצאות כספיות כבדות.

  • כסף – ואם בהוצאות כספיות עסקינן – פלטפורמות השיווק השונות באינטרנט מציעות לכם שלל אופציות פרסום, כאשר ניתן גם להוציא סכומי כסף מינוריים (אפילו עשרות שקלים בחודש) על מנת לבדוק שהפרסום אפקטיבי. כמו כן, קיימת אופציה של תשלום בהתאם להקלקה על העסק שלכם, מה שמבטיח החזר כלשהו עבור ההשקעה.

  • גלובלי – השיווק באינטרנט אינו מוגבל לאיזור מסוים. בלחיצת כפתור אתם יכולים לפרסם את העסק שלכם בכל רחבי הגלובוס.

הפלטפורמות העיקריות לביצוע שיווק באינטרנט

גוגל

לרוב כשמדברים על שיווק באינטרנט אחד הכוחות החזקים בעולם זה גוגל. גוגל וגוגל זה אינטרנט – בשפה השגורה שלנו מדובר כמעט במילים נרדפות. על כן, השקעה של שיווק דרך גוגל כמעט תמיד תגדיל חשיפה, כמות גולשים והקלקות עבור העסק שלכם. גוגל נותנת לכם את האופציה לשלם בהתאם לכמות הכניסות (PPC) וכן לפלח את האוכלוסייה בהתאם לצורך שלכם. כמו כן, כמות הנתונים המסופקים בגוגל היא מדהימה, ובדרך זו ניתן להגיע לקהל יעד גדול יותר ולהתמקד בלקוחות פוטנציאליים.

פייסבוק

עם למעלה מ-2 מיליארד משתמשים מדובר ללא ספק ברשת החברתית הגדולה בעולם. עם אלגוריתמים מתוחכמים, תכנים ויראליים רבים מכל הסוגים (פוסטים כתובים, תמונות, סרטונים וכל מדיה שרק עולה בדמיונכם) וקהילתיות שנכון לעכשיו אין שני לה – פייסבוק היא אחת מפלטפורמות השיווק הטובות שקיימות.

אינסטגרם

בשונה מפייסבוק, באינסטגרם הדגש הוא קודם כל על הפן הויזואלי – פחות תוכן ויותר נראות ועיצוב. כמו כן, הגיל הממוצע של המשתמשים נמוך בהרבה. (71% בני 35 ומטה.)
שני משתנים אלו עשויים להוות שיקול מרכזי עבורכם בבחירת פלטפורמת השיווק בהתאם למוצר או השירות שאתם מציעים.

טיקטוק

רשת חברית המתמקדת בעיקר בסרטונים קצרים. אם כבר מדברים על גיל ממוצע – טיקטוק, השחקנית החדשה שצומחת בקצב מסחררת פונה לגילאים אפילו צעירים יותר מאינסטגרם. מדובר על פלטפורמת שיתופי וידאו אשר בנסיקה מתמדת. ממבט ראשוני ניתן לחשוב שמדובר ברשת מעט ילדותית ואינפנטילית – לא זו שתתרום לבית העסק שלכם. אולם, שימו לב לנתון הבא – לטיקטוק יש למעלה ממיליארד משתמשים פעילים(!) והמספר רק עולה. אם כך, במידה וקהל היעד שלכם או לפחות חלק ממנו הינו צעיר מומלץ לקדם סרטון פרסום של העסק שלכם בפלטפורמה זו.

סיכום

בשורה התחתונה בהתחשב בעידן הטכנולוגי הגלובלי שבו אנו נמצאים – שיווק באינטרנט יעיל בהרבה בהשוואה לשיווק המסורתי. אנו סקרנו עבורכם את הפלטפורמות העיקריות שדרכם כדי לעשות זאת, אך חשוב לציין שלכל פלטפורמה מערכת שיווק שונה, אלגוריתם שונה וכן קטגוריות שונות על מנת להגיע למטרה. מדובר בתחום מורכב, כאשר אם ברצונכם לראות תוצאות טובות – יש ללמוד את התחום לעומק.

אייל רחמים אייל רחמים
מנכ”ל חברת דיגיטאץ
מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
נשוי למיכל (איטלקיה מהממת) ואב ל-2 בנות נועה ואדל 🙂
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    More Articles

    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה