פרסום ממומן כמערכת יחסים בין עסק ללקוחותיו
28 לFebruary 2017

פרסום ממומן כמערכת יחסים בין עסק ללקוחותיו

פרסום ממומן כמערכת יחסים בין עסק ללקוחותיו

מגמה מעניינת מתרחשת בתקופה האחרונה בעולם הפרסום בגוגל בכלל והקידום הממומן בפרט: עסקים, גם המותגים הגדולים והוותיקים ביותר, כבר לא יכולים להרשות לעצמם להיות זמינים עבור הלקוח רק כשהוא רוצה לרכוש מוצר; עליהם להיות מוכנים לתת לו ערך אמיתי נוסף, במערכת יחסים שעשויה להימשך זמן רב לפני ואחרי הרכישה.

מערכת יחסים כזו צריכה להיות מורכבת מבניית מודעות למותג, יצירת ביקוש, עידוד החלטת רכישה, ותמיכה בלקוח גם לאחר מכן על מנת ליצור נאמנות למותג. להלן נדון בשתי דרכים שיאפשרו גם לכם למנף את אסטרטגיית קידום האתרים שלכם לכדי מערכות יחסים ארוכות טווח עם לקוחות, דבר שלבסוף אמור להשתלם לכם מבחינה כלכלית.

הלקוחות

הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים מידע או צורכים תוכן רלוונטי לתחום העיסוק שלכם. מצאו את המקומות המספקים להם את המידע והתוכן הללו ונסו לזהות באיזה שלב של תהליך הקנייה נמצאים הלקוחות בזמן שהם מגיעים אל המקומות הללו.

לדוגמה, אם לקוח מקבל את המידע שלו מפייסבוק ועדיין אינו מכיר את המותג שלכם, תוכלו ליצור עבורו פרסום שיתמקד בתועלות שהוא יכול להפיק מן המותג, להוביל אותו לעמוד נחיתה ולספק לו מידע שימושי שעשוי להוביל אותו לרכישה בהמשך. אל תמהרו ללחוץ עליו לרכוש באותו רגע, שכן הדבר עלול להרוס את האמינות שלכם ולקלקל את הסיכוי שהלקוח יבצע את הרכישה מאוחר יותר.

קחו בחשבון גם את השימוש ההולך וגובר בסמארטפונים ובטאבלטים לגלישה באינטרנט, וצרו קמפיינים שיווקיים שיתמקדו בהלך הרוח של הגולשים בעת השימוש במכשירים אלה. אם למשל נראה שיש לכם תנועה רבה ממכשירים ניידים אולם שיעור ההמרה נמוך, יתכן שגולשים רבים אינם מעוניינים ברכישה אלא במידע. במקרה כזה, הובלת הגולשים אל דף רכישה תהיה חסרת תועלת, ועדיף לתת להם את המידע שהם מחפשים ולחזור אליהם מאוחר יותר באמצעות אסטרטגיית רימרקטינג שתשכנע אותם לבצע את הרכישה בפעם אחרת.

ככל שתכירו את קהל היעד טוב יותר, עד הפרטים הקטנים ממש, כך תוכלו לתכנן אסטרטגיית שיווק שתפנה אליו באופן אפקטיבי יותר, תוביל לנאמנות חזקה יותר למותג וליעילות של הקידום הממומן שלכם. להלן מספר דוגמאות:

  • פרסום על פי מיקום:
    כיום, נתונים אודות מיקום הגולשים הם דבר שניתן לבדוק בקלות. אם העסק שלכם נמצא בנווה צדק בתל אביב, האם תעדיפו לרכז את מאמצי הקידום שלכם בפרסום כללי שייחשף לכל תושבי המדינה, או שמא תעדיפו להתמקד באלה שנמצאים באיזור תל אביב בלבד? ואולי תרצו להתמקד אפילו יותר – באלה שנמצאים באיזור נווה צדק?

  • פרסום על פי תחומי עניין:
    האם אתם פונים לקהל היעד דרך תחומי העניין שלהם? לדוגמה, אם יש לכם חנות למוצרי בישול ואפייה, האם תתמקדו במילות חיפוש כלליות כגון “ציוד אפייה”, או שתרדו לפרטים הקטנים יותר כגון “תבניות סיליקון” ו”צנתרים לזילוף”? זכרו כי פניה ללקוחות דרך תחומי העניין שלהם עשויה ליצור חיבור במישור הרגשי, מה שעשוי לעודד אותם לבצע רכישה.

  • תזמון הפרסום:
    באפשרותכם ליצור מספר קמפיינים שונים עבור מועדים שונים ביום או בשבוע, על פי אופי העסק או הלקוחות שלכם. קחו לדוגמה מסעדה המציעה ארוחות עסקיות במהלך היום ו-“Happy Hour” במהלך הערב, באפשרותה לפרסם מודעה שונה בכל חלק של היממה: מי שירצה לאכול במהלך היום יראה את המודעה המפרסמת את הארוחה העסקית, ומי שירצה לצאת לבלות בערב יראה את המודעה על ה-“Happy Hour”.

פרסום ממומן – לסיכום

היום כבר לא מספיק לחפש את הלקוחות ברגע המדויק בו הם רוצים לבצע רכישה. מפגש איתם בשלבים מוקדמים יותר ובניית מערכת יחסים הם המפתח לרכישה, נאמנות למותג ויחסים ארוכי טווח. לפיכך, פרסום המכוון ליותר ממכירה בלבד עשוי להתברר כיעיל יותר בטווח הארוך.

More Articles

רוצים לקדם את האתר?

לבדיקת אתר
זה שדה חובה