תקציב ה-PPC שלכם נמוך? יש מה לעשות!
19 לJune 2017

תקציב ה-PPC שלכם נמוך? יש מה לעשות!

תקציב ה-PPC שלכם נמוך? יש מה לעשות!

אם יש לכם אתר אינטרנט, אתם בוודאי מכירים את חשיבות ביצוע פעולות קידום אתרים על מנת לשפר את דירוג האתר שלכם בגוגל. הפעולות הללו אמורות לשפר את החשיפה של האתר, להגדיל את תנועת הגולשים אליו ובסופו של דבר להיות מתורגמות להכנסות– אולם לשם כך צריך תחילה להשקיע כסף בקידום האתר.

אבל מה קורה אם אין לכם תקציב גדול שאותו תוכלו להשקיע ב-PPC, כלומר בקידום ממומן? האם פירוש הדבר שלא תוכלו לקדם את האתר באופן יעיל בגוגל? כפי שמשתמע מן הכותרת, התשובה היא שבהחלט יש מה לעשות. למעשה, כל מה שעליכם לעשות כדי להשתמש ביעילות בתקציב שלכם על מנת לנהל קמפיין יעיל של קידום ממומן הוא לשאול את עצמכם שלוש שאלות:

  1. האם אתם מתמקדים בביטויי המפתח הנכונים?
  2. איך תוכלו להימנע מבזבוז כסף?
  3. לאחר שכבר התחלתם בקמפיין מודעות גוגל ובחנתם את התוצאות, האם כדאי להמשיך?

בהמשך נרחיב אודות שלוש השאלות הללו ונבחן את הדרכים לענות עליהן.

האם אתם מתמקדים בביטויי המפתח הנכונים?

מחקר ביטויי מפתח הוא אחד השלבים הראשונים ביצירתו של קמפיין קידום ממומן בגוגל, שכן עליכם לדעת מהם הביטויים שכאשר גולשים מקלידים אותם בגוגל יעלו בפניהם את המודעה שלכם. ואכן, בעלי אתרים נוהגים להשקיע משאבים רבים במחקר ביטויי מפתח עוד לפני תחילת הקמפיין שלהם, אולם רבים מהם גם נוטים להשתמש בתוצאות המחקר הראשוני ולשכוח (או לוותר על) מחקרי ביטויי מפתח בהמשך הדרך, אולי מתוך הנחה שהמחקר הראשוני היה מספיק טוב.

אלא שדווקא כאשר תקציב ה-PPC שלכם מוגבל, יש חשיבות לבחינה מחודשת של ביטויי המפתח באופן תדיר ככל האפשר. כך תוכלו למשל לאתר ביטויי מפתח שלא נכללו במחקר(ים) הקודמ(ים), לאתר שינויים בדפוסי החיפוש של גולשים בעקבות אירועים גלובליים, שינויים בתעשייה או ברגולציה, לקבל השראה מפעילות המתחרים וכדומה. כלומר דווקא בגלל מגבלת התקציב עליכם לחפש כל הזמן דרכים לייעל את השימוש שלכם במשאבים הקיימים, וחיפוש ביטויי מפתח חדשים ומגוונים יכול להיות הדרך הטובה ביותר לעשות זאת.

איך תוכלו להימנע מבזבוז כסף?

כל מי שמגדיר תקציב למטרות פרסום או שיווק מצפה לקבל החזר השקעה מקסימלי, אולם במיוחד מי שהתקציב שלו קטן בדרך כלל עוקב אחר כל אגורה מתוך ציפייה שלא תבוזבז לשווא. על מנת שתוכלו לצמצם ככל האפשר את הבזבוז, הנה מספר דברים שתוכלו לעשות:

    • לכו על בטוח, לפחות בהתחלה. זהו לא הזמן לניסיונות, אפילו אם נדמה לכם שיש להם פוטנציאל. השקיעו את הקידום הממומן בביטויי חיפוש שמעידים על כוונת משתמש לרכוש את המוצר או השירות שלכם. למשל, “לקנות שרשרת זהב” הוא ביטוי חיפוש שיותר כדאי להתמקד בו מאשר “רעיונות למתנות יום הולדת לאישה”.
    • הרחיבו את המעגל. עברו בזהירות ממודעות המכוונות לביטויי חיפוש שהוקלדו במדויק אל מודעות המכוונות לחיפושים דומים. אם תעשו זאת בתבונה, תוכלו להרחיב את קהל הגולשים שייתקל במודעות וכך גם את יעילות הקמפיין.
    • שימו לב לעקוב אחר מאגר ביטויי המפתח שאתם מתמקדים בהם על מנת למנוע את הופעת המודעות שלכם בפני מי שהקלידו ביטויים דומים אולם כוונתם הייתה אחרת לגמרי. למשל, אם אתם מעצבי פנים, סביר להניח ש”טיפול פנים” הוא לא ביטוי שתרצו לפרסם בו את שירותיכם.
    • חשיבות ציון האיכות (Quality Score): אם בכוונתכם להעלות מודעות ממומנות עבור ביטויי חיפוש פופולריים, כלומר כאלה שהתחרות עליהם עזה ומחיריהם גבוהים יחסית לביטויים אחרים, כדאי לכם לבחון את ציון האיכות שלכם (QS) לעומת זה של מתחריכם. הכוונה לאומדן המוענק על ידי גוגל לאיכות המודעות, ביטויי המפתח והעמוד שאליו מכוונים הגולשים. ככל שהוא גבוה יותר, כך המחיר להקלקה על המודעה יורד. כלומר, יתכן שתגלו כי ביטויי חיפוש מסוימים שווים את ההשקעה בהם בעקבות ציון איכות נמוך של המתחרים; ובכל מקרה, תוכלו לשפר את ציון האיכות שלכם באמצעות שיפור הרלוונטיות שלהם למשתמש: יותר התמקדות בקבוצות ביטויי חיפוש באותו נושא, יותר תוכן רלוונטי בעמודים שאליהם מפנות המודעות, ובאופן כללי בנייה נבונה של מוניטין חיובי.

לאחר שכבר התחלתם בקמפיין מודעות גוגל

ובחנתם את התוצאות, האם כדאי להמשיך?

קמפיין קידום ממומן בגוגל יכול להיות עסק די יקר. עם זאת, אחד היתרונות המשמעותיים בו הוא האפשרות למדוד את הקמפיין מכל היבט אפשרי ולהחליט בכל רגע נתון כיצד להמשיך, או האם בכלל כדאי להמשיך. אם קמפיין ה-PPC שלכם כבר עלה לאוויר ואתם מתחילים לראות תוצאות, עליכם לחשב את החזר ההשקעה שלכם (ROI, Return On Investment).

החישוב פשוט:

החזר ההשקעה שווה כמה כסף הרווחתם פחות כמה כסף השקעתם. אם התוצאה שלילית, אתם מפסידים כסף על הקמפיין וכדאי לכם לחזור אחורה ולשקול אפשרויות ייעול או אפילו לעצור את הקמפיין לחלוטין ולהתמקד באפשרויות פרסום ושיווק אחרות. אם התוצאה חיובית פירוש הדבר שהקמפיין עובד ומוכיח את עצמו – אולם במקום לנוח על זרי הדפנה עדיין כדאי לכם לחפש דרכים לייעל אותו אפילו יותר.

אייל רחמים אייל רחמים
קידום אתרים | שיווק באינטרנט - מייסד דיגיטאץ'
מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    More Articles

    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה