Sitelinks
26 לOctober 2021

Sitelinks

Sitelinks

מה זה Sitelinks?

מה זה Sitelinks?

מכירים את זה שאתם מחפשים משהו בגוגל, ואחת מהתוצאות שאתם מקבלים, מוצגת באופן “מורחב” מהרגיל ומופיעה גם עם קישורים פנימיים לתוך אתר מסוים? אלו הם בעצם הסייטלינקס (Sitelinks). מדובר בקישורים לדפים שונים בתוך אתר כלשהו, המופיעים בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל, בנוסף להצגת הדף המסוים שהאלגוריתם של גוגל מוצא אותו הכי רלוונטי עבור השאילתה שחופשה.
ה- Sitelinksזה פיצ׳ר שקיים גם בתוצאות החיפוש האורגניות וגם בתוצאות החיפוש הממומנות של גוגל, כאשר הדרך להשיג את הסייטלינקס בכל אחד מהם היא שונה לגמרי.

Sitelinks בתוצאות החיפוש בתשלום

כל אחד יכול להגדיר בקלות ובמהירות סייטלינקס שיוצגו בפרסומת הממומנת שלו בגוגל. ולמעשה, מדובר בדרך מומלצת במיוחד כדי להגדיל את שטח המודעה הממומנת, ואת שיעור הלחיצה על המודעה. הסייטלינקס גורמים למודעה שלכם להיראות בולטת יותר לעומת תוצאות החיפוש האחרות, ובכך לרוב הופכים את המודעה הממומנת למושכת, מוצלחת ורווחית יותר.
כל מה שצריך לעשות לשם הגדרת הסייטלינקס – זה לגשת ללשונית ads & extensions בקמפיין בגוגל אדס, ולהגדיר את ה- Sitelinksשאתם רוצים שיוצגו עם הפרסומת הממומנת שלכם. בקמפיין בתשלום בגוגל, תוכלו לבחור את הדפים שאתם רוצים שיוצגו, ואת התוכן שלהם (כותרת ותיאור) בסייטלינקס. כלומר, יש לכם שליטה כמעט מלאה על הצגת הסייטלינקס – שכן אתם יכולים להגדיר אותם בעצמכם.

Sitelinks בתוצאות האורגניות

ה- Sitelinks מופיעים לא רק בתוצאות החיפוש הממומנות אלא גם בתוצאות האורגניות. ברוב המקרים, הסייטלינקס בתוצאות האורגניות יופיעו כאשר נחפש מותג, חנות או עסק\אתר ספציפי שהוא מוביל בתחומו.
בהקשר זה, כדאי לדעת שהצגת סייטלינקס בתוצאות החיפוש האורגניות, זה לא עניין פשוט כמו הצגת סייטלינקס בתוצאות החיפוש הממומנות, אלא זו כבר משימה מסובכת ומורכבת יותר.
אם בתוצאות הממומנות ניתן להגדיר ולהוסיף את הסייטלינקס ללא בעיות לגמרי בעצמכם, לא כך הדבר עם הסייטלינקס בתוצאות האורגניות. נכון לכתיבת שורות אלו, כיום לא ניתן לנסח ולצרף סייטלינקס לתוצאות החיפוש האורגניות של האתר שלכם – באופן ישיר. כלומר, אתם לא יכולים להגדיר ולהוסיף Sitelinks לתוצאות המציגות את עמודי האתר שלכם באופן יזום או על ידי הגדרה ידנית כלשהי. מה שאומר שאין לכם בעצם שליטה מלאה על הצגת קישורים אלו, וזאת בשונה מהסייטלינקס בתוצאות הממומנות.
אבל, הסייטלינקס בכל זאת מופיעים עבור חלק מתוצאות החיפוש האורגניות, בהתאם להחלטת האלגוריתם של גוגל. ולכן, נרצה לדעת איך אפשר לנסות לגרום לגוגל להציג סייטלינקס עבור תוצאות החיפוש האורגניות המציגות את עמודי האתר שלנו. אז להלן 4 טיפים שיכולים לעזור לכם לעשות זאת:
1. לבנות את האתר בהיררכיה נכונה וברורה.
2. להזין תוכן עדכני, מקורי ומעניין באתר לעיתים קרובות ככל האפשר.
3. ליצור קישורים נכנסים לאתר, מאתרים סמכותיים, עם אנקור טקסט של שם המותג (תוך כדי גיוון).
4. ליצור מפת אתר ולהזינה בכלי הסרץ’ קונסול של גוגל.

אייל רחמים אייל רחמים
אייל רחמים הוא המנכ"ל של חברת דיגיטאץ' ובעל ניסיון של למעלה מ12 שנים בעולם השיווק הדיגיטלי וקידום אתרים. אייל סייע עד היום למאות חברות ועסקים בארץ ובחו"ל למקסם את הנוכחות הדיגיטלית שלהם.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה