גוגל אדסנס
02 לNovember 2021

גוגל אדסנס

גוגל אדסנס

מה זה גוגל אדסנס?

גוגל אדסנס (Google AdSense) היא רשת פרסום בבעלותה של גוגל, שמאפשרת לבעלי אתרים להרוויח כסף, ממכירת שטחי פרסום באתר שלהם. כלומר, גוגל מציגה פרסומות באתר שלכם, והיא מתחלקת אתכם ברווחים על הקליקים שהיו על פרסומות אלו. בנוסף, גוגל אדסנס מאפשרת לכם גם למכור שטחי פרסום בסרטונים ובאפליקציות. המודעות של גוגל אדסנס תומכות בצורות שונות של מודעות – כמו טקסט, תמונה או סרטון, כאשר האלגוריתם של גוגל מתאים את הפרסומת הרלוונטית לכל עמוד ולכל מיקום באתר, בהתאם להגדרות שהגדרתם. האלגוריתם של גוגל שמתאים את המודעות לאתרים הוא אלגוריתם מתקדם במיוחד, שלומד על הגולשים, על המודעות ועל האתרים, וזאת על מנת לבצע ביניהם התאמה טובה ורווחית ככל האפשר (רווחית הן לגוגל והן לבעלי האתרים). ומכאן שמה של מערכת הפרסום – Google AdSense.

מה היתרונות של גוגל אדסנס

יש כל מיני רשתות פרסום שמציעות לנו לשים פרסומות באתר ולהרוויח מהן כסף. אז למה כדאי לבחור דווקא בגוגל אדסנס? כי ברשות גוגל יש מיליוני מפרסמים שמתחרים על שטחי פרסום, כמו שטח הצגת המודעות הפוטנציאלי באתר שלכם. בנוסף, גוגל יודעת להתאים את המודעות לנייד או למכשירים אחרים, והיא מאפשרת לכם להציג פרסומות רספונסיביות באתר, אשר יש סיכוי גבוה יותר שהמשתמשים ילחצו עליהן. ולא פחות חשוב – המערכת מאפשרת לכם לחסוך בזמן. כל מה שצריך לעשות כדי שיוצגו פרסומות באתר שתוכלו להרוויח מהקליקים עליהן, זה להטמיע קוד אחד באתר, וגוגל כבר תציג את המודעות באופן אוטומטי שמתאים למבנה ולפריסת באתר.

הגורמים המשפיעים על בחירת הפרסומות שיוצגו באתר

אם אתם רוצים לדעת מה יהיו הפרמטרים שייקבעו אילו פרסומות יוצגו באתר שלכם, אם תשתמשו בגוגל אדסנס, אז כדאי שתדעו שיש המון גורמים שמשפיעים על בחירת הפרסומות שיוצגו. גורמים לדוגמא הם נושא האתר והעמוד הספציפי בו מופיעה המודעה, ומידת התאמתם לתוכן ולסוג המודעה. בנוסף, גורמים נוספים שנלקחים בחשבון הם הזמן (כלומר, היום בשבוע, והשעה ביום), והנתונים על הגולש – כמו המכשיר ממנו הוא גולש (מחשב\נייד), מיקומו הגיאוגרפי ומאפייניו הדמוגרפיים (כמו מינו, גילו וכו’), וכן היסטוריית הגלישה שלו (כמו ביקור באתר המפרסם או חיפושים קודמים שביצע בגוגל). כמו כן, נבחנים גם פרמטרים הקשורים למודעה, כמו שיעור הקליקים שלה, ופרמטרים שקשורים לבעל האתר, כמו חסימות למפרסמים מסוימים, שהוגדרו על ידי בעל האתר.

כללי השימוש בגוגל אדסנס

אם אתם רוצים להתחיל להרוויח מפרסומות שיוטמעו באתר שלכם, חשוב שתדעו מהם תנאי השימוש ב-Google AdSense, ובעיקר מה אסור לעשות. קודם כל, אסור לכם ללחוץ על הפרסומות באתר שלכם, או לבקש מאנשים אחרים שיעשו זאת. בנוסף, אסור לכם לשים את הפרסומות באתרים עם תכנים אלימים או עם תכנים למבוגרים בלבד, ואסור לפרסם את הפרסומות בעמודים באתר המוגנים בזכויות יוצרים. כמו כן, אסור לשנות את תפקוד או מבנה הפרסומות המוצגות באתר ע”י הטמעת קוד, ואסור להכניס את הפרסומות בתור פופ-אפים. ובנוסף, כדאי מאוד שתדעו שאם משתמשים בגוגל אדסנס, אז אינכם רשאים להציג באתר פרסומות של חברת פרסום אחרת.

אייל רחמים אייל רחמים
אייל רחמים הוא המנכ"ל של חברת דיגיטאץ' ובעל ניסיון של למעלה מ12 שנים בעולם השיווק הדיגיטלי וקידום אתרים. אייל סייע עד היום למאות חברות ועסקים בארץ ובחו"ל למקסם את הנוכחות הדיגיטלית שלהם.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה