קישור Do-Follow
02 לנובמבר 2021

קישור Do-Follow

קישור Do-Follow

מה זה קישור Do-Follow?

כיום, יש שני סוגים של קישורים ברשת האינטרנט – קישורי Do-Follow  וקישורי No-Follow. רוב הקישורים ברשת הם קישורים מסוג Do-Follow. ועד לפני כ-15 שנה (אז הופיעו לראשונה הקישורים מסוג No-Follow), למעשה היו ברשת רק קישורים מסוג אחד, שהם קישורי ה-Do-Follow. בשל סיבות אלו, קישורי ה-Do-Follow הם גם הקישורים הנפוצים יותר ברשת האינטרנט כיום, וזאת כיוון שבעלי אתרים רבים כלל לא מודעים לכך שיש סוג קישור נוסף שניתן להגדיר.

קישורי Do-Follow לעומת קישורי No-Follow

ב-2005 הוצגו לראשונה קישורי ה-No-Follow, על מנת להילחם בתופעות של ספאם בבלוגים ובאתרים, ועל מנת לאפשר לבעלי אתרים לקשר לאתרים אחרים מבלי שהקישור יעביר כוח או השפעה. תופעה זו נקראת "מיץ קישורים". כאשר הדרך להגדרת קישור זה היא למעשה על ידי הוספת המילים rel=”nofollow”, במיקום המתאים בקוד ה-HTML של קישור ה-Do Follow המקורי.

מה ההבדל בין קישור Do-Follow לקישור No-Follow?

קישור Do-Follow  מעביר מה שנקרא "מיץ קישורים" – שזה כוח, או השפעה, שהאתר המקשר מעביר לאתר המקושר. אלו הם למעשה מהווים השפעה על קידום האתר, שיכולה להיות חיובית או שלילית. כלומר, באופן כללי ניתן לומר, שגוגל בוחנת את ותק האתר, את התוכן שבו, ועוד מגוון פרמטרים אחרים, ואם האתר המקשר הוא אתר סמכותי בעיני גוגל, אז האתר המקושר יקבל כוח חיובי מהקישור אליו, וזה יתרום לדירוג שלו בתוצאות החיפוש, ולקידומו האורגני. כך גם להפך – אתר עם תדמית שלילית (כלומר, אתר שגוגל תופסת בתור אתר לא "טוב" או לא סמכותי מספיק), יעביר השפעה שלילית לאתרים שהוא מקשר אליהם.
לעומת זאת, קישורי ה- No-Followאינם מעבירים מיץ קישורים, ועל כן הם לא תורמים לקידום האורגני של האתר (ולא פוגעים בו) באופן ישיר. אבל, קישורים נכנסים מסוג No-Follow בכל זאת יכולים לסייע בקידום האתר (או לפגוע במאמצי הקידום) בדרכים עקיפות. למשל, קישורים אלו יכולים להביא לאתר שלכם תנועה ולהגדיל את כמות הכניסות לאתר. בנוסף, בעיניי גוגל, פרופיל קישורים טבעי אמור לכלול לא רק קישורי Do-Follow , אלא גם קישורי No-Follow. ולכן, כדאי שפרופיל הקישורים הנכנסים של האתר יכלול גם קישורי No-Follow.

מה דומה בין קישור Do-Follow לקישור No-Follow?

ברמה הטכנית, קוד ה- HTML של שני הקישורים מאוד דומה, למעט החלק של ה-rel=”nofollow”.
ומבחינת סריקת הקישורים על ידי גוגל – שני הקישורים נסרקים על ידי ה"עכבישים"\"זחלנים", שאלו הבוטים הסורקים של גוגל, שסורקים את העמודים ברשת האינטרנט. בנוסף, שני הקישורים יכולים להביא לאתר שלכם תנועה, והסוג של הקישור למעשה לא אמור להשפיע על כמות התנועה שהקישור הנכנס יביא לאתר שלכם.

אייל רחמים אייל רחמים
אייל רחמים הוא המנכ"ל של חברת דיגיטאץ' ובעל ניסיון של למעלה מ12 שנים בעולם השיווק הדיגיטלי וקידום אתרים. אייל סייע עד היום למאות חברות ועסקים בארץ ובחו"ל למקסם את הנוכחות הדיגיטלית שלהם.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם