יחס המרה
02 לנובמבר 2021

יחס המרה

יחס המרה

מהו יחס המרה?

יחס המרה (Conversion Rate), הנקרא גם שיעור המרה, זהו מדד המתייחס ליחס בין כמות המבקרים באתר או בחנות, שביצעו המרה כלשהי (כמו רכישה), מתוך כלל המבקרים באתר או בחנות, בתקופת זמן מסוימת.
המרות לדוגמא, שנהוג להגדיר ולמדוד את יחס ההמרה שלהן, הן רכישות, הרשמות למועדון הלקוחות או לניוזלטר, הורדת קובץ מהאתר וכו'. כדאי לדעת גם שלפעמים המונח יכול להתייחס לכמות הנכנסים לאתר או לחנות, מתוך כלל הנחשפים אליה – אם כי זוהי התייחסות נפוצה פחות.

למה כדאי וחשוב למדוד את שיעורי ההמרה?

כדאי למדוד את שיעורי ההמרה ולעקוב אחריהם, שכן זה מסייע במדידת הצלחתן של פעולות הקידום שלכם. כלומר, מדובר במדד שעוזר לבעלי עסקים, למנהלי אתרים ולאנשי שיווק למדוד את יעילות מאמצי הקידום שלהם, ואת מידת הצלחתם בהשגת המטרות שלהם, מבחינת מה שהם רוצים שהגולשים יבצעו באתר. במיוחד כדאי לעקוב אחר שינויים ביחס ההמרה, על מנת לבדוק איך משפיעים שינויים ושיפורים שונים באתר או במערך הקידום שלו.

מה משפיע על יחס ההמרה?

יש המון גורמים ופרמטרים שמשפיעים על יחס ההמרה, ומקוצר היריעה לא נוכל לעבור על כולם. אך בכל זאת נסקור את העיקריים שבהם:

  1. מהירות טעינת עמודי האתר: ככל שהאתר שלכם איטי יותר, ולוקח לו יותר זמן להיטען – כך יותר גולשים יינטשו אותו. מה שמוריד כמובן את יחס ההמרה. ולהפך – ככל שהאתר מהיר יותר, כך יותר גולשים יישארו בו, וכך יגדל הסיכוי שיבצעו המרה כלשהי באתר.
    2. אופן הצגת המוצרים בחנויות אונליין: אם ההמרה שאתם רוצים למדוד היא רכישות באתר, כדאי שתדעו שלאופן שבו אתם מציגים את המוצרים שלכם יש השפעה מכרעת על יחס ההמרה. למשל, ככל שלכל מוצר יהיו יותר תמונות ברורות הממחישות את אופן השימוש בו (אם מדובר בכלי או מערכת), או את איך שהוא נראה (אם מדובר בפריט לבוש, או אקססוריז כמו תיק או שעון), ואם מצורף גם סרטון, כך הגולשים יבינו טוב יותר באיזה מוצר מדובר. וככל שהתמונות יהיו מקוריות, מושכות ומעניינות יותר, כך גם יותר גולשים יבחרו לרכוש וזה יעלה את שיעור ההמרה. ואם מדובר ביחס המרה המודד רכישות של מוצרים, כמו פריטי לבוש או אפילו טלפונים, אז גורם נוסף שיכול לשפר את שיעור ההמרה הוא להשתמש בדוגמנים, בסלבס ובמובילי דעה או מומחים – אשר יהיו פרזנטורים של המותג ו\או ידגמנו ויפרסמו את המוצר באתר, ובכך יעלו את המודעות למותג שלכם, ויגרמו לו להיתפס כמושך, מוצלח ומומלץ יותר.
    3. עונתיות: יחס ההמרה יכול להיות מושפע גם מגורמים כמו עונות-שיא. למשל, אם אתם מוכרים מוצר עונתי, כמו בגדי ים, כמובן שסביר להניח ששיעור ההמרה באתר שלכם בתקופת הקיץ, יהיה גבוה יותר משמעותית משיעור ההמרה באתר בתקופת החורף.
אייל רחמים אייל רחמים
אייל רחמים הוא המנכ"ל של חברת דיגיטאץ' ובעל ניסיון של למעלה מ12 שנים בעולם השיווק הדיגיטלי וקידום אתרים. אייל סייע עד היום למאות חברות ועסקים בארץ ובחו"ל למקסם את הנוכחות הדיגיטלית שלהם.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם