דף הבית בלוג כתיבת תוכן מזווית של קידום אתרים
תוכן לקידום אתרים
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

כתיבת תוכן מזווית של קידום אתרים

כולנו מאוד אוהבים לקרוא תוכן איכותי, העניין הוא שאיכות לפעמים מקבלת תפנית למטה רק משום שמי שישב מאחורי המקלדת היה קצת "נמהר" בשביל למלא את האתר שלו בתכנים, כי "ככה אמרו לו". מי אמר לו? למה אמרו לו? זה בדיוק הנושא שהחלטנו לדבר עליו בכתבה הזו.

מה שונה בין תוכן של מקדמי אתרים ולבין תוכן של בעל העסק?

בתור התחלה, הנושא הזה קיבל לא מעט תפניות חדות במשך השנים, הסיבה היא מאוד פשוטה, מקדמי אתרים עובדים לפי מחקרים קודמים בעוד שבעל האתר עובד לפי תחושת הבטן ושפת המותג. הבעיה העיקרית כאן, שלא תמיד יש קשר רלוונטי ישיר בין שפת המותג ולבין שפת קהל היעד, חברות קידום אתרים הם אלו שאמורים לדעת מה בדיוק מחפשים אלו שאמורים להגיע בסופו של יום לאתר המותג, איך הם יודעים?

מחקר מילות מפתח מקצועי אמור לתת תובנות מקצועיות

כל אחד יכול לבדוק נפח חיפושים (בערך, לאור שינויים של גוגל בכלים של מתכנן מילות המפתח לאחרונה), העניין הוא, שלא כל אחד יכול לצאת עם מחקר שיביא תובנות ולא רק "הנה נפח חיפושים ממש גבוה". מי שבא מעולם השיווק, יידע בדיוק איך לחבר בין עולם המותג ולבין שפת קהל היעד, לצורך העניין, אם בעל האתר החליט לקרוא למוצר שלו אמבט סבון מוגז, כמובן שאף אחד כמעט בגוגל לא יכתוב ככה, 90% מקהל היעד שלו יכתוב "ג'קוזי", וכן, למרות שג'קוזי זו מילה שבעצם מתארת מותג ישן בתחום (והמון אנשים חושבים שמדובר בשם של המוצר למרות שזה בסך הכל שם של המותג הראשון שקרא כך לאמבט שכזה).

אם כך, מחקר מתחרים נכון ומחקר מילות מפתח מקצועי אמור להוליד מסמך שיכיל תוכן על החברה כמו בריף מקצועי אשר יסביר את הדברים הבאים:

  • מה הלקוחות הפוטנציאלים שלך יכתבו בגוגל כדי להגיע למוצר כמו שלך
  • מה הלקוחות הפוטנציאלים שלך יחפשו בנוסף ברמה הסמנטית למוצר שלך (ואז להוסיף מוצרים נלווים חשובים שצריכים להיות באתר לאור הנתונים הנ"ל)
  • מה הלקוח יצפה לראות כתוב בתחומים שונים (מחירים? גדלים? וכד')
  • לדעת איפה נמצא קהל היעד תחת הביטוי הרלוונטי המדויק
  • האם בכלל שווה לבצע תהליך של קידום אתרים או שמא עדיף פרסום ברשתות החברתיות (כמו לסטארטאפים)

מקדם אתרים שמלווה את התהליך מלכתחילה, הופך לא מעט לאיש השיווק בדיגיטל לכל עסק בדיוק מהסיבות הנ"ל, מהאיתור הנכון לתוכן הנכון. אז איך יהיה בנוי בדרך כלל תוכן של איש שיווק? בעיקר עם הרבה מאוד כוונה תחילה לשפת הלקוח בחיבור שפת המותג בצורה מתאימה ומקבילה בהתאם.

תוכן איכותי לאתר אמור להתחיל מקהל היעד בהתחשבות בשפת המותג ולא ההפך כמו שאפשר לראות בהרבה מאוד אתרים היום, זו בדיוק הסיבה שלפעמים לא רואים בכלל "מילות מפתח" בתוך התוכן של הלקוח כי הוא לא מכוון לקהל היעד, אלא רק לתחושות הבטן ולאגו של החברה. אם כל עסק היה מתחיל ממחקרים, היינו מגלים לפעמים שהמיקוד של העסק או הבידול, לא מכוון למקומות הנכונים בכלל משום שהלקוח הפוטנציאלי לא מחפש כלל, וחשוב לזכור, שרק בעזרת שיתוף פעולה מלא בין השניים (המקדם ובעל האתר) אפשר להגיע לתוצאות, לאף אחד מהם עצמאית אין את הכלים הנכונים להתמודד לבד. שיתוף פעולה = תובנות לתוכן חדש באתר.

אודות הכותב
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מקדם אתרים אורגני כבר מעל לעשור, מרצה במכללות על SEO, מוזיקאי בערב, ואבא 24/7.