דף הבית בלוג החשיבות של קידום אתרים מקצועי
החשיבות של קידום אתרים מקצועי
החשיבות של קידום אתרים מקצועי

פליקס מילשטיין

החשיבות של קידום אתרים מקצועי

קידום אתרים כיום הוא נושא בעל חשיבות עליונה עבור כל סוגי אתרי האינטרנט, ובפרט אתרים עסקיים. ממש כפי שברור כמעט לכל בעל עסק שעליו להשקיע בבניית אתר, בעיצוב ובכתיבת תוכן איכותי כפן משלים לפעילות העסקית עצמה, כך ברור שחשוב מאוד גם לקדם את האתר; בין אם כדי לשפר את החשיפה שלו לגולשים בתוצאות החיפוש של גוגל או לכל הפחות כדי שהמתחרים לא יותירו אותו הרחק מאחור.

מצד שני, יש כל כך הרבה מקדמי אתרים שם בחוץ. עד כמה זה באמת חשוב לשכור את שירותיה של חברה מקצועית ומנוסה, אם אפשר לקחת עצמאי שמבטיח לעשות את אותו דבר, לעיתים אפילו מבטיח תוצאות אפילו יותר טובות, ועוד לשלם לו פחות?

מה מעיד המחיר על איכות?

התפיסה של הישראלי הממוצע היא שעבודה זולה היא עבודה לא איכותית, בעוד שעבודה שמחירה גבוה היא בהכרח עבודה מצוינת. אלא שהניסיון מלמד כי התפיסה הזו לא תמיד נכונה:

אם מקדם אתרים מסוים מציע לגם שירותי קידום אתרים בגוגל בעבור סכום שנמצא בקצה התחתון של טווח המחירים, זה עשוי לרמז שהוא עובד לבדו, כלומר מבצע בעצמו את כל העבודה הקשה אשר מורכבת מעשרות פעולות שונות לרבות כתיבת תוכן, בניית פרופיל קישורים, מחקר מילות מפתח, אופטימיזציית On-Site ו-Off-Site וכו' – ובמקרה כזה בדרך כלל לא סביר שהוא מצליח ללהטט בהצלחה בכל הכדורים.

מאידך, אם מקדם אתרים אחר מבקש סכום גבוה מאוד בעבור שירותיו, זה לאו דווקא אומר שהוא מנצל את התקציב ביעילות. יתכן שהוא מבזבז יותר מדי על ניסוי וטעייה, וכמובן יתכן שהוא פשוט משלשל לכיסו נתח גדול יותר.

מה עושים? סקר מחירים והשוואה של יותר מהצעות המחיר עצמן: אפשר למשל לשאול אילו פעולות קידום אתרים אורגני מתוכננות להתבצע מדי חודש ולראות בתשובות אינדיקציה נוספת למקצועיות של מקדם האתרים.

הנבואה ניתנה לשוטים

אם מקדם אתרים מסוים מבטיח לכם 100% הצלחה או מקום ראשון בתוצאות החיפוש באופן ודאי, מדובר בנורת אזהרה אדומה ומצלצלת. קידום אתרים בגוגל הוא עניין מורכב, דינאמי וארוך טווח שתוצאותיו לא ניתנות לניבוי מדויק. אי אפשר להבטיח שום דבר באופן מוחלט, אלא רק לשאוף אליו.

מה עושים? נותנים לניסיון של מקדם האתרים להוכיח את ההצלחה שלו: מסתכלים על יתר הלקוחות של אותו מקדם אתרים ובוחנים את המיקום שלהם בתוצאות החיפוש של גוגל. אם הוא טוען שהוא מסוגל להביא אתכם למקום הראשון אבל הלקוחות האחרים שלו מדשדשים בתחתית עמוד התוצאות הראשון בואכה השני ואילך, התרחקו ממנו. אבל אם הוא מבטיח לעשות כל שביכולתו כדי להביא אתכם כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש, ורוב לקוחותיו ממוקמים במקומות הראשון של תוצאות החיפוש – מהרו לשכור את שירותיו!

עניין של זמן

הבטחה נוספת שאמורה להעלות בעיניכם חשד היא פרק הזמן שבו נוקב מקדם האתרים עד לקבלת תוצאות, משום שגם במקרה הזה אין משך זמן נקוב אחד נכון:

קידום אתרים אורגני עשוי לארוך זמן רב עד שהתוצאות ייראו בשטח (אם כי התוצאות הללו גם יחזיקו מעמד לזמן ארוך יותר), בעוד פרסום בגוגל בצורה ממומנת יביא תוצאות כמעט בן לילה (וזה גם הזמן עד שהשפעתן תפוג). למעשה, דרך הפעולה הנבונה והאפקטיבית ביותר היא בדרך כלל שילוב בין שני האפיקים הללו.

סיכום

חשוב לבצע סקר שוק מעמיק ולבחון בשבע עיניים כל מקדם אתרים או חברת קידום אתרים שמציעים לכם את שירותיהם, במטרה לבחור לא את זה שהכי זול או הכי מהיר אלא את זה שהכי מקצועי. אי אפשר להפריז בחשיבות של קידום אתרים, ומוטב לראות בכך השקעה ולא הוצאה.

אודות הכותב
החשיבות של קידום אתרים מקצועי

פליקס מילשטיין

מנהל מחלקת seo

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.