דף הבית בלוג השפעת קישורים יוצאים על דירוג האתר בגוגל
השפעת קישורים יוצאים על דירוג אתר בגוגל
השפעת קישורים יוצאים על דירוג האתר בגוגל

פליקס מילשטיין

השפעת קישורים יוצאים על דירוג האתר בגוגל

חלק גדול מקידומו של אתר בבגוגל מתבצע מחוץ לאתר, כלומר באמצעות בניית קישורים, בין היתר קישורים שיוצאים ממנו אל אתרים אחרים. זוהי עובדה, ויש לה משקל משמעותי בבניית כל אסטרטגיית קידום אתרים, אולם היא גם מעלה לא מעט שאלות בקרב בעלי אתרים. למשל, האם בניית קישורים בצורה מסוימת יכולה דווקא להסב נזק לדירוגו של אתר במקום תועלת? האם אתר אינפורמטיבי בעיקרו צריך לקשר רק לאתרים בעלי אופי אינפורמטיבי, או שהוא יכול לקשר גם לאתרים בעלי אופי מסחרי?

השאלות רבות וקצרה היריעה מלענות על כולן, אבל להלן נביא חמישה דברים שכדאי לקחת בחשבון בנושא השפעת הקישורים היוצאים של דירוגו של אתר בתוצאות החיפוש של גוגל.

  1. זה לא האתר, אלא העמוד עצמו

יש אתרים שעוסקים במגוון נושאים, ואם הנושאים של אתר מסוים אינם חופפים לאלה שלכם אלא באופן חלקי בלבד – אתם אמורים להיות בסדר. מה שחשוב הוא שהעמוד שאליו אתם מפנים יהיה רלוונטי ושימושי עבור מי שיקליק על הקישור באתר שלכם ויעבור לאותו עמוד.

במילים אחרות, גם אם יש באתר נושאים אחרים שאינם קשורים לענף שבו פועל האתר שלכם, אבל הצלחתם למצוא בו עמוד אחד שכן מתאים וכן רלוונטי לעסק שלכם – מהרו וקשרו אליו.

  1. הרלוונטיות חשובה

באופן אידיאלי, העמוד שאליו אתם מקשרים צריך להיות התאמה מדויקת לתוכן שבעמוד שממנו קישרתם באתר שלכם. ככל שקיימת התאמה טובה יותר בין התכנים של שני העמודים, כך שניהם ירוויחו תועלת מן הקישור המשותף.

  1. הקישור מגדיר את לגיטימיות האתר

ליתר דיוק, העמוד שאליו אתם מקשרים מגדיר עד כמה האתר שלכם הוא לגיטימי או ספאמי. זאת משום שאתרים לגיטימיים נוטים לקשר לאתרים לגיטימיים אחרים, ואילו אתרי ספאם נוטים לקשר הן לאתרי ספאם והן לאתרים לגיטימיים; לעיתים רחוקות בלבד תמצאו אתר לגיטימי שמקשר לאתרי ספאם! המשמעות: הקפידו לקשר לכמה שיותר אתרים לגיטימיים וכמה שפחות אתרי ספאם.

קישורים חיצוניים
  1. הצד השלילי של קישורים יוצאים

אם האתר שאליו אתם מקשרים מקשר בעצמו לאתרים ספאמיים, שקלו מחדש האם אתם רוצים בקיומו של הקישור הזה. רק לאתרים הספאמיים יש מה להרוויח מכך, ואילו לאתרים לגיטימיים בדרך כלל יש רק מה להפסיד.

כלומר, אל תסתפקו בהוצאת קישור מהאתר שלכם לאתר אחר – אלא בדקו באיזה אתר מדובר, אילו קישורים יוצאים יש ממנו החוצה ואילו קישורים פנימיים יש בין העמודים השונים שבתוכו.

  1. האם יש מה להרוויח מקישור לאתרי ממשלה וחינוך?

סברה זו קיימת משום שאנשים נוטים לחשוב שקישור לאתרים כאלה ישפר את דירוג האתר בגוגל, והאמת היא שמדובר בסוג של מיתוס נטול אחיזה במציאות. כלומר, קישורים לאתרים ממשלתיים (.gov) או אתרים חינוכיים (.edu) הם בסדר גמור כל עוד הם רלוונטיים, כמובן, ממש כמו קישורים רגילים לאתרים אחרים; אבל אם הקישור איננו רלוונטי, האלגוריתם של גוגל לא יתרשם מסיומת העמוד.

כך גם לגבי השאלה האם אתר אינפורמטיבי צריך לקשר רק לאתרים אינפורמטיביים אחרים או שיש תועלת בקישור לאתרים מסחריים – התשובה קשורה לרלוונטיות של התוכן בעמוד ולא לאתר עצמו.

אודות הכותב
השפעת קישורים יוצאים על דירוג האתר בגוגל

פליקס מילשטיין

מנהל מחלקת seo

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.