דף הבית בלוג תפקידו של מקדם אתרים בתוך ארגון
מקדם אתרים בתוך ארגון
תפקידו של מקדם אתרים בתוך ארגון

פליקס מילשטיין

תפקידו של מקדם אתרים בתוך ארגון

כמקדמי אתרים מקצועיים, אתם מכירים את זה ששואלים אתכם מה בעצם אתם עושים, ואז אתם מתחילים לפרט רשימה ארוכה של כובעים מקצועיים שאתם חובשים: אסטרטג תוכן, מפתח אתרים, מעצב חוויית משתמש, מומחה פרסום בגוגל, מנתח נתונים ועוד. זה נכון בפרט עבור מקדמי אתרים שעובדים בארגונים בהם התפקיד שלהם לא לגמרי ברור אפילו לצוות ההנהלה של החברה, כך שעם הזמן עוד ועוד מטלות מצטרפות לרשימה שבאחריותם, כל עוד זה משהו שנמצא בין שיווק דיגיטלי לבין שיפוץ האתר.

במצב הקיים היום בענף, כדי שמקדם אתרים יזכה לקריירה יציבה ומשגשגת עליו לשלוט ברבים מן הכישורים שתוארו לעיל. אלא שזה לא אמור להיות כך. למעשה, מקדם אתרים צריך אמנם להכיר את התחומים הללו, אולם אך ורק כתומך, מכוון ומסייע לבעלי מקצוע אחרים.

קידום אתרים הוא לא תחום האחריות של אדם אחד

המאמצים לקידומו של אתר במנועי החיפוש צריכים להיות מוטלים על כתפיהם של כל האנשים בחברה, ולא רק על כתפיו של אדם יחיד. דהיינו, האדם שתפקידו הוא קידום אתרים אמור לסייע לאחרים לבצע את עבודתם באופן שיועיל באופן אופטימלי למאמצי קידום האתר.

כך למשל מקדם האתרים צריך לסייע למנתח הנתונים להבין כיצד להגיע לתובנות שניתן ליישם; לסייע לאסטרטג התוכן להשתמש בנתונים כדי להרחיב את קהל היעד ולהגיע באופן המדויק ביותר לקהלים חדשים; לסייע למפתח להבין אילו אלמנטים חשוב שיהיו או לא יהיו בעמוד וכיצד הם עשויים להשפיע על הסמכות של עמודי עיקריים באתר – וכן הלאה.

העצמת הצוות בהקשר הארגוני

על מנת להצליח לבצע את כל האמור לעיל, מקדמי אתרים צריכים למעשה לפתח מומחיות הנוגעת לצוות, לאתר, לארגון ואפילו לתעשייה בה פועל הארגון. הם צריכים בעצם שתהיה להם מעין זווית ראייה ממבט על, ולספק ליתר בעלי התפקידים המלצות מקצועיות שלוקחות בחשבון את ההקשר הספציפי שלהם בתוך הארגון.

לשם כך, כמובן, תצטרכו לשכנע קודם את כל אותם בעלי תפקידים שהתחום של קידום אתרים כולל הרבה מעבר לאופטימיזציה של תגי כותרת ותיאורי מטא. יתכן שיתברר שמדובר במשימה מורכבת יותר מן הצפוי, משום שאתם כמקדמי אתרים אמנם חיים ונושמים את התחום אולם אחרים עשויים שלא להבין בקלות את הדקויות והמשמעויות של היבטים שונים בו.

עליכם להסביר לחברי הארגון שלכם שהמטרה האמיתית מאחורי קידום אתרים היא אופטימיזציה של הארגון כולו. לכל אדם, בכל תפקיד בארגון, חייבת להיות הבנה ברורה של הדרך בה קידום אתרים יכול לסייע לו להשיג את מטרותיו ולהשתלב בחזון הארגוני יחד עם כולם. באמצעות הפצה של התובנות שלכם ברחבי הארגון כולו, תוכלו להניע תהליכים יעילים בין צוותיים שיובילו להפקת מסרים שיווקיים מדויקים הנטועים בהבנה עמוקה של צרכי הלקוחות של הארגון, ואלה ישפיעו לחיוב על עתידם של בעלי התפקידים, הלקוחות והארגון כולו.

אודות הכותב
תפקידו של מקדם אתרים בתוך ארגון

פליקס מילשטיין

מנהל מחלקת seo

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.