דף הבית בלוג תמחור קידום אתרים

פליקס מילשטיין

תמחור קידום אתרים

תמחור קידום אתרים

אז החלטתם להציע שירותי קידום אתרים, או הבנתם שפשוט יש לכם את זה?

זה לא משנה אם אתה פרילנסר או בעלים של חברה, בתחום של השיווק באינטרנט  רמת התחרות רק עולה ועולה.

האמת, שאין עם זה כל רע – וככל שהתחרות גוברת, נדרש מאיתנו לתת ללקוח יותר, ומאתגר אותנו בפן העסקי להמשיך ולהתעדכן כדי להישאר בעניינים, שזה אומר ללמוד את החידושים (שלא מפסיקים להגיע) ולהשתפר מקצועית על בסיס יומי.

בהמשך המאמר, אחלוק אתכם  מספר טיפים שיעזרו לכם לכם לגייס לקוחות עם דגש על תנאים שיאשרו לכם לעבוד ולהתמקד במקצוע יותר ופחות בעסוקים סובבים שירות וכו.

מבוא

גיוס לקוחות הינו חלק בלתי נפרד בניהול חברה לשיווק באינטרנט, פונים אלינו בין 8-12 (מגיע בעיקר מ-Seo) עסקים וחברות ביום טפו טפו 🙂 , לאחר לא מעט שיחות וקילומטרז' שבו יצא לי לבנות  פתרון שיווק באינטרנט נכון לחברות ועסקים עדיין אני שומע שאלות מבולבלות מלקוחות שעדיין לא יודעים ממה נגזר התמחור ומדוע יש לא מעט חברות שמוכרות בפערים גדולים, החלטתי לייצר מאמר דו צדדי מצד אחד ללקוחות לחשוף בפניהם את פרטי ההתקשרות ומהצד השני לחלק טיפים כן כן בחינם 🙂 לקולגות (מקווה שזה יגיע לאנשי מקצוע איכותיים) שיאפשרו לטובים ולמקצועיים לדרוש בפשטות כלי עבודה ותנאי מסחריים נכונים להצלחה.

כיצד מתמחרים קידום אתרים ומה עובר ללקוח בראש לפני שהוא בוחר חברה

קצת לפני שאכנס לראש של הלקוח אני רוצה להתעכב על סוגיית תמחור קידום אתרים ובכלל שירותי שיווק שונים.

לדעתי בצורה סובייקטיבית אני מגדיר את מה שאנחנו מציעים ללקוחות בשתי מילים "שירות מקצועי"

אני אומר משפט די קיצוני, ומתנצל במידה והוא פוגע במישהו אבל בעיניי:

מי שאין לו את שניהם (שירות ומקצועיות)  אין לו מה לחפש בתחום שלנו.

עולה השאלה כיצד יתכן שהלקוחות עדיין לא השכילו לבחור איש "שירות מקצועי", וכיצד מקדם אתרים איכותי לא מצליח לשרוד בתחום?

בעיני הכול מתחיל בתמחור נכון של פרויקט קידום אתרים ובתיאום ציפיות כנה ואמיתי.

חשוב להבין שיש מקום בתחום ללקוחות בעלי תקציב נמוך, רק חשוב מאד שיבינו למה הם נכנסים ולא יצפו לקבל שעות עבודה ושירות שהם מעבר לתמחור העבודה.

בהמשך אסביר כיצד מתמחרים שירותי קידום אתרים, אני אפילו אפתיע אתכם ואציין שאין מחיר שוק שצריך להתיישר לפיו. לדעתי ישנם פרמטרים חשובים שקשורים לניסיון מצטבר ולשיתופי פעולה ששווים ללקוח המון כסף.

גיוס לקוחות - קידום אתרים

פרמטרים לתמחור קידום אתרים:

  • מקצועיות – היכולת המקצועית זוהי הסיבה העיקרית שעבורה הלקוח מוכן לשלם ולכן זהו פקטור משמעותי מאוד.
  • העבודה הנדרשת onsiteישנם אתרים המכילים עשרות ומאות עמודים ורק עבודה מהסוג הזה עלולה לדרוש שעות עבודה רבות, במיוחד בשלושת החודשים הראשונים.
  • תוכן – בדרך כלל הוצאה די רצינית למי שמקפיד לספק תוכן שיווקי ברמה גבוהה (לא מדובר על מאמר אקדמי)
  • תשתית + שיתופי פעולה – ישנן הרבה זירות תחרותיות. תשתית חזקה שגדלה עם הזמן וכן שיתופי פעולה מקצועיים, מהווים נכס של חברת הקידום ויתרון משמעותי עבור הלקוח.
  • ניסיון – במידה ויש לכם ניסיון רב שנים, עברתם עדכונים של פנדה ופינגווין שגרמו לכם להיות יותר מדוייקים וזהירים בעבודה – ניסיון זה שווה ללקוח כסף.
  • שירותיות – כשאתה פרילנסר או חברת בוטיק. היחס האישי, הגדלת הראש וזמינות עבור הלקוח, ראויים לתמחור מתאים. תמיד צריך להוסיף לתמחור מרכיב שנותן לך חשק להשקיע, אחרת הפרויקט נכנס לסחרור שלילי          חוסר השקעה=חוסר תוצאות=לקוח מאוכזב.
  • יצירתיות – אלמנטים חשובים כמו, "מחקר מתחרים" , חשיבה מחוץ לקופסה, חיפוש לינקים איכותיים לאתר הלקוח, שיפור המרות באתר, וכן לחשוב קצת גם על התקציב של הלקוח.
  • התחייבות – ישנן חברות הדורשות התחייבות לפרק זמן של חצי שנה או שנה מראש. בעיני זה לא דבר שלילי, יש לדרישה הזאת המון יתרונות גם מצד הלקוח (ראו למטה ההתנגדויות/השאלות המרגיזות/נפוצות ביותר).בין אם אתה בעלים של חברה או פרילנסר, רובנו נמצאים באותה זירה. התחום תחרותי מאוד בין היתר בגלל שרף הכניסה אליו נמוך – כל בחור אחרי קורס בסיסי יכול להציע שירותים זהים, והלקוח לא תמיד יכול להעריך מי מקצועי ומי רק מסתתר מאחורי "חזות מקצועית" עם אתר מרשים ונוצץ.תמחור קידום אתרים

טיפול בהתנגדויות – גיוס לקוחות

"אני רוצה החזר כספי במידה ואתם לא עומדים ביעדים"

(אין יעד קבוע – יעד הוא אינדיבידואלי ללקוח, לפעמים זה אומר להיות מקום ראשון בגוגל על ביטוי מסוים, לפעמים זה הגדלת המכירות ולפעמים זה משהו אחר.)

תכלס,  קידום אתרים הוא תהליך הדורש הבעת אמון דו צדדית והלקוח שבוחר בכם לקדם את האתר, צריך להבין שהוא מביע אמון בכם כמו שאתם מביעים אמון בו, ושהוא ימשיך את הקידום גם בשלבים המתקדמים שבהם כבר יש תוצאות, ולא יחפש מקדם חדש במחיר זול יותר.

חשוב לי להדגיש שלא ניתן להבטיח ביטוי ספציפי במיקום ספציפי, אבל ניתן לעשות עבודה נקייה וטובה בשביל לנסות ולהגיע לשם.

"אני מעוניין לקבל הנחה בחצי שנה הראשונה"

אני מציין ללקוח את העובדה הפשוטה, בחצי שנה הראשונה ישנה השקעה גדולה מצד המקדם בלקוח, יתרה מזאת, אני מאמין שעל המקדם או החברה לעשות הכול על מנת לייצר תוצאות אמיתיות, והרווח העיקרי מגיע מלקוח שמרוצה מהתוצאות ולא מלקוח חדש שרק הצטרף .

"אני עסק חדש, כדאי לי לעשות קידום אורגני"?

ברוב המקרים אני מוודא שהוא לא נמצא בתחום תחרותי ולאחר מכן ממשיך בתיאום ציפיות ומסביר ללקוח שלא יצפה לקבל לידים מחר בבוקר, שהוא מבין שעם קידום אורגני שהוא לא בהכרח יראה מזה שקל חזרה בתקופה הראשונית שהוגדרה.
בהרבה מאוד מקרים אני ממליץ לו לבחור באפיקים אחרים לשיווק על מנת שלא יפגע כלכלית.

לסיכום

אז בתכלס 

תהיו ישרים עם הלקוח! פשוט תתאמו איתו ציפיות, תכוונו למקום נקי שיבין בדיוק מהו התהליך שהוא הולך לעבור ולמה עליו לצפות! אני חוזר על תיאום הציפיות 4/5 פעמים במהלך פגישה כי זה הדבר החשוב ביותר.

  • תשאפו למקסם את התנאים המסחריים – צ'קים לשנה מראש (בעיניי זה טוב ללקוח) בשביל לחסוך זמן מטופש על גבייה בהמשך,כדי שתוכלו להתרכז בצורה יעילה בעבודה שלכם, בנוסף זה נותן לכם את החשק והיכולת להשקיע בלקוח ולעבוד בצורה נוחה.
  • זה די קשה לעבוד עם לקוח מזדמן ויותר נכון להשקיע בלקוח יציב שנותן לנו אורך נשימה ומביעה אמון, ולכן לא להתבייש לבקש מהלקוח את התנאים האלו.
  • אחרי שקיבלתם את ההזדמנות להפוך אותו ללקוח מרוצה, אני ממליץ לכם להשקיע בו כמה שיותר על מנת לייצר תוצאות טובות כי לקוח מרוצה שווה יותר.

לקוח יציב ומרוצה
החכמתם ? אני מזמין אותכם לשתף את הכתבה בכיף שלכם 🙂

אודות הכותב

פליקס מילשטיין

מנהל מחלקת seo

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.