AMP
02 לNovember 2021

AMP

AMP

מה זה AMP?

AMP זה קיצור של Accelerated Mobile Pages, ובעברית – הכוונה לעמודי מובייל מואצים. מדובר בספרייה מבוססת קוד פתוח, שמטרתה להאיץ את טעינתם של דפי אינטרנט לדפדפן. הספרייה מאפשרת יצירת עמודי אינטרנט עשירים בתוכן, שנטענים באופן מהיר למדי. כלומר, עמודים התומכים ב-AMP למעשה כתובים בשפה פשוטה יותר מאשר קוד HTML, והם מאפשרים לזרז את זמני טעינתם של עמודי אינטרנט.
אמנם מדובר בטכנולוגיה חדשה יחסית, שהושקה בארה”ב ובחו”ל לפני 6 שנים (באוקטובר 2015), אך על פי ההערכות, יש כבר כמה עשרות מיליוני אתרים שמשתמשים בטכנולוגיית AMP באתר שלהם (מעל ל-30 מיליון אתרים). בהקשר זה כדאי לציין שעל פי גורמים בגוגל, דפים התומכים ב-AMP יכולים להיות בעלי מהירות טעינה נמוכה פי 5 יותר ממהירות הטעינה של דפים שקולים שאינם תומכים ב-AMP, והם יכולים להשתמש בפי 10 פחות נתונים מאשר דפי אינטרנט בגרסת דסקטופ.

איך זה עובד?

על מנת לשפר את מהירות הטעינה של עמודי אינטרנט התומכים ב-AMP, גוגל מעתיקה את התמונות מאותם עמודים לשרתים שלה, וטוענת אותם ברקע באמצעות טכנולוגיה חדשנית. כמו כן, גוגל שומרת את העמודים בגרסת המטמון שלהם, וגם זה עוזר בשיפור מהירות טעינת האתר (כי בעת טעינת האתר בפעמים הבאות, תישלף גרסת המטמון של עמודי האתר מהשרתים של גוגל, וזה יאיץ את מהירות הטעינה). שימו לב שיש לכך מגבלות שונות ודברים שכדאי לקחת בחשבון, כמו צירוף סקריפטים מותאמים אישית ושמירת עוגיות בדפדפן.
בנוסף, מהירות טעינת דפי האינטרנט שתומכים ב-AMP משופרת באמצעות תגיות HTML ו-CSS מסוימות ובאמצעות הגבלת או התניית טעינתם של אובייקטים כבדים. וכך גם באמצעות בקשת HTTP יחידה לכל העמוד, שימוש בקוד ג’אווה סקריפט של צד שלישי דרך Sandbox Iframe בלבד, והגבלת טעינה של CSS עד 50kb.

מה עוד כדאי לדעת על AMP?

העידן הדיגיטלי והסלולרי של ימינו דורש מבוני ומבעלי אתרים להציג את עמודי האתר שלהם על מסכים קטנים יותר, ובמהירות רבה יותר, והקדמה והטכנולוגיה – הביאו עמם שינויים ועדכונים רבים. AMP זה אחד מאותם חידושים או עדכונים שכדאי למפתחי ולמקדמי אתרים להכיר מקרוב. אמנם מדובר בטכנולוגיה שהושקה בחו”ל לפני כ-6 שנים, אך רבים כבר משתמשים בה, גם בחו”ל וגם בארץ, כאשר הציפייה הרווחת היא שיותר ויותר בעלי אתרים ישתמשו בה בעתיד. ולכן, כיום, אחרי שהטכנולוגיה כבר הגיעה ומשפיעה גם על האתרים בישראל, כדאי לכל מפתח ומקדם אתרים להכיר את טכנולוגיית AMP, ולהתנסות בה. וזאת על מנת לשפר את חווית המשתמש באתר וכדי להנות ממהירות טעינה טובה יותר, ומיתרון על המתחרים, שעוד לא אימצו את הטכנולוגיה באתר שלהם. 

אייל רחמים אייל רחמים
אייל רחמים הוא המנכ"ל של חברת דיגיטאץ' ובעל ניסיון של למעלה מ12 שנים בעולם השיווק הדיגיטלי וקידום אתרים. אייל סייע עד היום למאות חברות ועסקים בארץ ובחו"ל למקסם את הנוכחות הדיגיטלית שלהם.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה