• eyal@digitouch.co.il
  • 072-3308587
תמונת נושא עבור חמישה כלים חינמיים של גוגל לקידום אתרים

חמישה כלים חינמיים של גוגל לקידום אתרים

felix@digitouch.co.il

מנוע החיפוש של גוגל מעמיד מגוון רחב של כלים לרשות כל מי שנמצא בתחום של קידום האתרים, בין אם ברמה מקצועית או ברמה בסיסית. מבין כל הכלים האפשריים, הפופולריים ביותר הם כלי תכנון מילות מפתח, גוגל אנליטיקס, ו-קונסולת החיפוש של גוגל, אשר באמצעות עבודה נבונה יכולים לשפר באופן משמעותי את דירוגו של האתר בעמודי התוצאות של גוגל – אולם עליהם לא נדבר היום.

בארגז הכלים של גוגל נמצאים כלים שימושיים וחינמיים נוספים אשר זוכים לפחות עדנה, וגם הם יכולים לעשות את חייהם של מקדמי אתרים הרבה יותר קלים. להלן נסקור חמישה מתוכם:

Google Mobile-Friendly Test

ככל שהסמארטפונים והטאבלטים נעשים חכמים יותר, כך נעשה בהם שימוש רחב יותר על מנת לגלוש ברשת האינטרנט. כתוצאה מכן, כיום יותר ממחצית מהחיפושים בגוגל מתבצעים במכשירים ניידים, והם נמצאים בעליה מתמדת. זו אחת הסיבות שבגוגל כבר הצהירו כי לאתרים ידידותיים למכשירים ניידים תינתן עדיפות בתוצאות החיפוש, ומכאן שעל כל מי שעוסק בקידום אתרים להבין את המשמעויות הנגזרות מתחום המובייל.

בעזרת כלי זה ניתן לבדוק בקלות האם אתר כלשהו הוא ידידותי למכשירים ניידים או לא. כל מה שצריך לעשות הוא להקליד את כתובת האתר וללחוץ על "ANALYZE", ובתוך מספר שניות תדעו האם התשובה חיובית או שלילית.

אם האתר מותאם למכשירים ניידים – ברכות! אולם אם לא, אל תהססו וגשו מיד למלאכת ההתאמה למובייל. הדבר לא רק יסייע לשיפור הדירוג של האתר בגוגל, אלא גם טומן בחובו את הפוטנציאל לביצוע קידום אורגני יעיל לאתר שלכם.

Google My Business

חיפוש מבוסס מיקום הוא תחום שהולך וצובר תאוצה: אם תעמדו באמצע רחוב ברעננה ותחפשו "סופרמרקט", תקבלו בראש רשימת התוצאות סופרמרקטים באזור רעננה. יש בכך היגיון רב, שכן לחיפוש מבוסס מיקום יש פוטנציאל למשוך לקוחות מן האזור, מה שיוביל לשביעות רצון בקרב שני הצדדים: הגולשים ישמחו לקבל תוצאות קרובות למקום הימצאם, והעסק ייהנה מלקוחות נוספים. למעשה, על פי סטטיסטיקות שפורסמו על ידי גוגל, כמחצית מן המשתמשים במכשירים ניידים נוהגים לבקר בעסקים שהופיעו ברשימת התוצאות באזור שלהם בתוך יום אחד!

איך עושים את זה? מתחילים עם "Google My Business": כלי זה מעניק לכם את האפשרות לפרסם פרטים בין אודות העסק שלכם, החל ממיקומו, דרך שעות הפתיחה ועד למספר הטלפון – והכל בתוצאות החיפוש. זה אמנם לא מבטיח שהאתר שלכם יזנק מיד אל ראש רשימת התוצאות או שהמוני לקוחות יגיעו כבר למחרת, שכן עדיין יש חשיבות לפעולות נוספות כגון מחקר מילות מפתח, שיווק באמצעות תוכן ובניית פרופיל קישורים איכותי – אבל זהו צעד חיובי ראשון בדרך הנכונה. בהמשך תוכלו לשלב תמונות, להוסיף ביקורות גולשים ועוד.

Google PageSpeed Insights

חשיבות מהירות הטעינה של אתר אינטרנט נעוצה בחוויית משתמש חיובית. גולשים מצפים שאתר שנכנסו אליו יעלה במהירות, ואם חולף זמן רב מדי הם פשוט יוצאים ממנו ועוברים לאתר הבא. זו הסיבה שגם גוגל מעדיפה אתרים שנטענים מהר, וככל שמהירות הטעינה תעלה, כך יעלה גם דירוג האתר בין תוצאות החיפוש.

הכלי Google PageSpeed Insights tool, חוסך לכם את הצורך בשעון עצר על מנת למדוד את זמן הטעינה של האתר שלכם: הוא פשוט יסייע לכם לוודא שהאתר נטען במהירות הרבה ביותר האפשרית בכל המכשירים האפשריים.

שימו לב לבדוק את מהירות טעינת האתר הן בגרסת הדסקטופ של האתר (כלומר ממחשב נייח) והן בגרסת המובייל (למכשירים ניידים כגון סמארטפונים וטאבלטים). אבחון באמצעות Google PageSpeed Insights tool גם יפיק עבורכם רשימת הצעות לפרמטרים שתוכלו לתקן או לשנות על מנת להאיץ את המהירות עוד יותר.

Google Trends

הכלי Google Trends מאפשר לכם להרחיב את מילות החיפוש הפוטנציאליות שאתם יכולים לשקול לכוון אליהן, באמצעות הצגת חיפושים נפוצים בעולם על פי פילוח של מדינות ותקופות זמן. זהו כלי שימושי במיוחד בתחום של שיווק באמצעות תוכן, משום שכך ניתן לאתר מחרוזות חיפוש שלא חשבתם עליהן בעצמכם, ולהרחיב את התוכן שבאתר על מנת להתאים גם להן.

למשל, אם יש לכם בלוג באתר, Google Trends יסייע לכם ליצור תוכן הנוגע לנושאים מבוקשים. כמובן שעל התוכן הזה להיות איכותי ככל האפשר ולהיות רלוונטי לנושא בו עוסק האתר, ולכן אל תמהרו לכתוב על כל נושא שמצאתם ב-Google Trends. עם זאת, מעקב תדיר אחר רשימת הנושאים המופיעה בו תוכל לסייע לכם למצוא רעיונות לתוכן חדש, שמבחינת קידום אורגני פירושו קליעה מדויקת לצרכיו של קהל יעד גדול.

Google Chrome

לכאורה נדמה שאין קשר בין קידום אתרים לבין דפדפן אינטרנט, אולם יש ויש – משום שכרום, הדפדפן של גוגל, מגיע עם מגוון רחב של תוספים המאפשרים למקדם האתר לבצע החלטות טובות יותר לגבי האסטרטגיה שלו.

לדוגמה, התוסף SEO & Website Analysis מאפשר יצירה מיידית של דו"ח אודות דירוגו של אתר. בשימוש מושכל (למשל על האתרים של המתחרים) ניתן לשפר את אסטרטגיית קידום האתר מבחינת מילות חיפוש וכן הלאה.

28,100 צפיות בסך הכל, 3 צפיות מהיום


מילשטיין פליקס

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.

יש לך שאלה? התקשר 0723310701


אוהשאר פרטיםונחזור אליך.