דף הבית בלוג טעויות נפוצות של קידום אתרים
טעויות נפוצות של קידום אתרים

פליקס מילשטיין

טעויות נפוצות של קידום אתרים

לטעות זה אנושי, וכולנו טועים. לא רק מי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום של קידום אתרים, אלא גם מומחים מנוסים טועים לפעמים. זה קורה, וזה בסדר, השאלה היא איך לומדים מהטעויות וממשיכים הלאה מבלי לחזור עליהן – ואם אפשר, מוטב ללמוד מטעויות של אחרים.

אספתי מספר טעויות נפוצות של קידום אתרים שכדאי להימנע מהן:

הטעות: להעדיף את המכונה על פני האדם

הימים בהם מקדמי אתרים רדפו אחרי אלגוריתמים או ניסו לרמות תוכנות מחשב כבר חלפו מזמן, ועדיין יש כאלה שמעדיפים את הרובוטים של מנועי החיפוש על פני הגולשים האנושיים – מה שמוביל לשימוש בשיטות לא יעילות כגון דחיסת יתר של מילות מפתח, אורכים מסוימים של מאמרי תוכן ותכניות מורכבות של מניפולציות על קישורים.

הרעיון לשים את עצמכם בנעליה של מכונה אולי היה פופולרי בעבר, אבל הוא נדון לכישלון היום – וזאת משום שמה שנדרש עבור אתר מסוים בכדי להיות מדורג באופן אופטימלי בתוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים – הוא להשביע את רצונו של המשתמש האנושי: בעזרת אתר ידידותי למובייל, כזה שמעניק חוויית משתמש מצוינת, נטען מהר ועשיר בתוכן מקורי, שימושי וכתוב היטב.

אחרי הכול, מי שיכול לשלוף ארנק ולשלם לכם כסף הוא הגולשים שלכם, בני האדם, לא האלגוריתמים של מנועי החיפוש ולא הרובוטים הסורקים שמגיעים לאתר כדי לאנדקס אותו. זו הסיבה בעטיה העדיפות העליונה שלכם צריכה להיות סיפוק הצרכים והרצונות של הגולשים – שהרי אם הם לא יקנו את המוצרים או השירותים שאתם מציעים, מה בכלל הטעם לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש.

הטעות: להתמקד באסטרטגיה ולא בשיטות

יש מקדמי אתרים שמזנקים על כל שיטת קידום אתרים חדשה כמוצאי שלל רב וממהרים ליישם אותה בעצמם, אבל לרוע המזל זו בדיוק הדרך להבטיח שאף שיטה לא תיושם לאורך די זמן כדי להביא תוצאות ממשיות.

אולי זה משום שרבים אינם מבינים את ההבדל בין אסטרטגיה לבין שיטה, אולם על מנת להשיג הצלחה יש להבין לא רק את המושגים עצמם אלא גם את מערכת היחסים ביניהם. הבה נעשה סדר בדברים:

אסטרטגיה (Strategy): מטרת על, זו שנותרת לעסק את היתרון התחרותי המשמעותי שלו.
שיטה (Tactic): פעולה שננקטת על מנת להוציא לפועל את האסטרטגיה.

לדוגמה, נניח שמעצבת תכשיטים רוצה לפתח אסטרטגיה שתעשה שימוש בקידום אתרים על מנת להיחשף לנשים שמעוניינות בתכשיטים יוקרתיים בהתאמה אישית. אחת מן השיטות שיכולות לתמוך באסטרטגיה הזו היא לפרסם תוכן באתרי אופנה עילית שבו עשויות לבקר נשים מקהל היעד הזה.

הטעות: לפעול על פי עצות ממקורות מפוקפקים

המידע שנמצא ברשת דרך כלל נשאר שם לנצח. זה יכול להיות דבר טוב, אבל לפעמים – כמו כמעט כל מה שקשור לקידום אתרים, ענף דינאמי שמשתנה תכופות – מדובר בדבר רע למדי. עם השינויים התכופים כל כך בענף וההתפתחות האדירה שחלה בו בשנים האחרונות, פרסומים בנושאי קידום אתרים יכולים להופיע בחיפוש פשוט בגוגל גם הרבה אחרי שפג תוקפם ולהטעות את מי שאינו בקיא מספיק בתחום.

על מנת להתמקם בחזית תחום קידום האתרים יש צורך לעקוב באופן קבוע אחר פרסומים שונים בתעשייה ולדעת לברור את התבן מן המוץ בכל הקשור לפרסומים שאפשר לסמוך עליהם לעומת אתרים מפוקפקים שרמת המקצועיות שלהם נתונה בסימן שאלה.

הטעות: אי זיהוי מדדי ביצוע מרכזיים

חשוב לעקוב אחר הביצועים, אבל לפני כן יש להגדיר מהם מדדי הביצוע הרלוונטיים. עד לפני שנים לא רבות, לדוגמה, נהוג היה לעקוב אחרי מדד שנקרא "צפיות", מתוך מחשבה שככל שכמות הצפיות גבוהה יותר כך יותר זוגות עיניים צפו באתר; אולם בפועל כל אלמנט שהיה בעמוד והיה צריך להיטען על המחשב של המשתמש (טקסטים, גופנים, תמונות, סקריפטים וכדומה) – למעשה נחשב כ"צפייה". כלומר, מספר ה"צפיות" הכולל לא באמת שיקף את מספר הגולשים האנושיים.

הזמנים השתנו, ועם זאת עדיין רבים ממשיכים לעקוב אחר מדדים שגויים כגון מספר העוקבים וכמויות לייקים. אפילו מספר הקישורים כבר לא נחשב מדד ביצוע מרכזי, משום שאין ערך ממשי במספר גבוה של קישורים שמגיעים כולם מאותו אתר או כוללים תוכן ספאם.

על מנת לזהות נכונה מדדי ביצוע עיקריים, הם חייבים לעלות בקנה אחד עם המטרות העסקיות שלכם. הם חייבים להיות מדידים באופן אובייקטיבי וקשורים למטרות ספציפיות כגון הגדלת החשיפה, הנעת יחסי ציבור חיוביים או הגדלת ההכנסות.

הטעות: מדידה שגויה של הביצועים

אם לא תמדדו כראוי את הביצועים שלכם, איך תדעו האם אתם מתקדמים כמתוכנן או שהגיע הזמן לשנות כיוון?

יותר מדי מקדמי אתרים פועלים על פי אינסטינקט ולא על פי נתונים, וזה חבל משום שכל כך פשוט היום לעשות שימוש במגוון האדיר של כלי קידום אתרים שעומדים לרשותנו ברשת, ביניהם גוגל אנליטיקסGoogle Search Console , SEMrush, שיכולים לעקוב אחר כך מדד ביצוע שתרצו.

רק בעזרת מדידה מדויקת של הביצועים תוכלו לדעת מה עובד היטב וכדאי לחזק, מה לא פועל כמתוכנן וכדאי לשפר או לבטל, וכן איזו שיטה לא מביאה תוצאות כלל. המדידה היא זו שתסייע לכם לשנות כיוון בעת הצורך ולסלול עבורכם דרך ישירה ויעילה מבחינה כלכלית – עד להצלחה.

אודות הכותב

פליקס מילשטיין

מנהל מחלקת seo

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.