דף הבית בלוג בניית אתרים שמייצרים כסף
בניית אתרים שמייצרים כסף
בניית אתרים שמייצרים כסף

פליקס מילשטיין

בניית אתרים שמייצרים כסף

בניית אתרים שמייצרים כסף כרוכה בהשקעה של לא מעט משאבי זמן וכסף, ובעוד שיש רבים שבונים אתרים רק על מנת לשתף מידע, חוויות אישיות או תיקי עבודות, הרי שמובן מאליו כי רבים אחרים ירצו שהאתר גם יחזיר להם משהו בחזרה. אם גם המטרה שלכם היא לייצר כסף באמצעות האתר, באפשרותכם לנקוט באחת משתי דרכים עיקריות:

בניית אתרים שמייצרים כסף – מכירת שטחי פרסום באתר

אם יש לכם אתר המתמקד בנושא מסוים, תוכלו להקצות חלק ממנו לטובת פרסום של עסקים אחרים באותו נושא או בתחום משיק, בדרך כלל של מוצרים רלוונטיים או משלימים. באמצעות תכניות שותפים מגוונות המוצעות על ידי חברות רבות תוכלו ליצור שיתוף פעולה עם חברה כלשהי, לקדם את מוצריה או שירותיה באתר שלכם באמצעות קישור או באנר פרסומי לתקופה מוקצבת מראש ולקבל תגמול מסוים על פי מודל שהוסכם ביניכם מראש.

תכניות שותפים שונות מציעות מודלים שונים של חלוקת רווחים. לדוגמה, מודל תשלום על פי קליק (PPC) מעניק לבעל האתר סכום מסוים בעבור כל הקלקה של גולש על המודעה שלו, ללא קשר לשאלה האם הקליק הזה הוביל למכירה; מודל תשלום לפי פעולה (CPA), לעומת זאת, ישלם לבעל האתר רק במקרה שבו התבצעה מכירה בפועל; וכן הלאה.

בניית אתרים שמייצרים כסף – מכירה דרך האתר

אם מדובר באתר של עסק, באפשרותכם לעודד את הגולשים לרכוש מוצר, להזמין שירות או להשאיר פרטים על מנת שתוכלו ליצור איתם קשר מאוחר יותר ולבצע מכירה בפגישה אישית או בשיחה טלפונית. לשם כך מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע המתמחה בתחום של בניית אתרים, שיוכל לתת לכם שפע של המלצות שיסייעו להגדלת הסיכוי שאכן תתבצע מכירה דרך האתר (מה שמכונה בשפה המקצועית "שיפור יחס המרה").

כך לדוגמה רבים לא יודעים מהו המיקום המדויק והטוב ביותר למקם בו כפתור של קריאה לפעולה, או שיש חשיבות עצומה לא רק לטקסט המדויק של אותה קריאה לפעולה אלא גם לצבע הכפתור עצמו. טעות נפוצה אחרת היא שימוש ביותר מדי מסרים שיווקיים מתוך רצון לדחוס כמה שיותר מידע לתוך האתר, דבר שעלול לבלבל את הגולש ולהסיח את דעתם מן העיקר.

מכירה של מוצרים או שירותים דרך אתר אינטרנט היא לא עניין פשוט, במיוחד עבור הצרכן הישראלי שאוהב למשש את המוצר בידיו או להסתכל ישירות בעיניו של איש המכירות. אולם בעזרת בניית אתר עם חיזוי התנגדויות, צפיית דרכי הפעולה של קהל הצרכנים ותהליך של אופטימיזציה של האתר עצמו, זו בהחלט אפשרות שעשויה להיות משתלמת.

אודות הכותב
בניית אתרים שמייצרים כסף

פליקס מילשטיין

מנהל מחלקת seo

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.