דף הבית בלוג 6 סיבות טובות למה כדאי להשקיע בפרסום בלינקדאין
פרסום בלינקדאין

אייל רחמים

6 סיבות טובות למה כדאי להשקיע בפרסום בלינקדאין

כמעט כל עסק כיום הבונה לעצמו נוכחות מקוונת עם אתר אינטרנט מודע לעובדה שכדי שיגיעו אל האתר נדרשות פעולות שיווקיות שייצרו באזז ויאפשרו בולטות במרחב הוירטואלי.

קידום אתרים היה ועודנו שיטת השיווק הקלאסית להגיע ללקוחות פוטנציאלים. בקידום אתרים "אבני הבניה" הן מילות מפתח .

קידום אתרים במהותו המקורית בא לעשות לאתר יחסי ציבור ברשת ולגרום למנועי החיפוש להציב את האתר בראש תוצאות החיפוש למילות מפתח רלוונטיות אבל מה עושים אם הלקוחות בכלל לא יודעים לבקש את המוצר שלך? לא מודעים לפתרון שאתה מציע?האם לכל אתר מתאים לעשות קידום אתרים?

ישנם לא מעט אתרים שקידום אורגני או ממומן יהווה עבורם פתרון Old School עם עלות תועלת לא הכי משתלמת.

להלן מקבץ מצבים בהם שווה להמיר את מרכז הכובד של השיווק האינטרנטי, מקידום אתר בגוגל לשיווק בלינקדאין.

  • דף לינקדאין נסרק בגוגל – בלינקדאין יש אפשרות להקים דף אישי ודף חברה והקמת שניהם היא חינמית. זאת כבר סיבה שלכל עסק משתלם שיהיה נוכחות בלינקדאין . עסק צעיר או דל אמצעים שאין לו תקציבי שיווק להקמת אתר אינטרנט או לקידום אתרים על אחת כמה וכמה.
    בשונה מפייסבוק, ברשת לינקדאין דף אישי הוא דף בעל אופי עסקי לכל דבר בו. בדף אישי מעלים את קורות החיים המקצועיים, פירוט הפעילות הנוכחית שלך  (כולל מצגות,סרטונים ותמונות ), השכלה, הישגים ואפילו סקירה קצרה בטקסט חופשי המאפשר הצצה אליך כאדם.
    בדף האישי אפשר לראות המלצות, מה כתבו עליך לקוחות/ספקים/קולגות וכן  ניתן ומומלץ לנהל שם גם בלוג. מה שיפה הוא שהכל נסרק בגוגל ומהווה כרטיס ביקור, "אתר" מרשים במיוחד כשמחפשים אותך ברשת. הפיצ'ר השני שאפשר לבנות חינם בלינקדאין הוא דף חברה . דף חברה מכיל את זהות החברה עם לוגו, באנר, מידע על החברה, פרסומים ,דרושים ועוד. גם דף החברה נסרק בגוגל . כיוון שפתיחת דף חברה ודף אישי בלינקדאין אינם עולים כסף ,אני ממליצה לכל עסק באשר הוא (קטן /גדול, B2B ואפילו B2C) לייצר לעצמו נוכחות שכזאת.
  • ישנם שירותים ומוצרים שתהליך הרכישה שלהם כרוך בתהליך הבשלה ארוך שיש לעשות ללקוח לפני שמתקבלת שם החלטה .כך קורה למשל עם מוצרי תוכנה, פארמה ועוד .
    לך כחברה יש עניין להגיע ללקוח בשלב כמה שיותר מוקדם, לזהות מי נגד מי , מי יוביל את המהלך בצד השני, אתה מעוניין לטפח אצלם מודעות לפתרון שאתה מציע ,לחמם את הקשר בצורה מבוקרת ולשמור כל הזמן עין פקוחה על הלקוח . לינקדאין הוא ה-מקום ליצור מערכת יחסים שכזאת. כל הפיצ'רים שהמערכת מציעה לניהול תקשורת אישית, פרסום מאמרים ופרסום נועדו ליצירת תקשורת שכזאת.
  • אתה פועל בזירה תחרותית בה הקשר האישי הוא נדבך משמעותי לקבלת החלטה מצד הלקוח. אתה גרפיקאי , צלם ,משווק ימי כיף לחברה וכו'. תרצה לטפח קשר אישי ושהחברה תעדיף אותך על בסיס היכרות עוד לפני שהיא ניגשת לחיפוש בגוגל. בתחרות על המיקום הראשון בתוצאות גוגל יהיה לך יקר לפעול כעסק קטן אבל בלינקדאין יש לך הזדמנות לחזר אחר מקבל ההחלטה ביחס אישי, לתפוס את הלקוח עוד לפני שהוא מחפש את השירות שלך בגוגל ומוצא את המתחרים שהשקיעו יותר בקידום אתרים.
  • ישנם מצבים בהם המוצרים/פתרונות שאתה מציע הם חדשים, פורצי דרך או כאלו שעוד לא חדרו לשוק .כשהלקוחות עוד לא מודעים להם הם גם לא יחפשו אותם עם מילות מפתח בגוגל. במצבים אלו למשל קידום אתרים קלאסי מגייס לטובתו את יתרונותיהן של  הרשתות החברתיות שחזקות בהעלאת המודעות לדברים חדשים.  ברשת החברתית לינקדאין ניתן לפנות לקהל עסקי כשרעיון חדש או פתרון מחוץ לקופסא נופל על אזניים קשובות. בלינקדאין יש אפשרות לכתוב בלוג וגם להגיע לתפוצה גבוהה בקבוצות מקצועיות. ניתן בלינקדאין לפנות באופן אישי לאנשים לפי פילוחים ממוקדים .כמובן שקיימת אפשרות לפרסום ממומן בלינקדאין.
  •  בלינקדאין צפוף פחות – רוצים שישמעו אתכם? בפייסבוק נהיה ממזמן רועש ביותר וגם המקום בדף הראשון בגוגל צפוף ומלא הסחות. בלינקדאין יש עדיין הרבה מקום לשיח והרבה יותר קשב. כמות הפרסומות צנועה ומבוקרת, השיח אינו סוטה לעניינים אישיים כך שכשאנשים נמצאים ברשת הם ממוקדים עבודה. לינקדאין סיננה בעזרת מגוון מנגנונים את האפשרות להטריד ולהפציץ אנשים בספאם ולפיכך כשאנשים מקבלים מסר אישי או רואים פוסט הם הרבה יותר נינוחים וקשובים לקרוא ולבחון את הנאמר. זאת סיבה מספיק טובה בשבילך ,חברה הפונה לקהל עסקי לפעול בזירה זו.
  • אתה עסק שפונה לקהל צרכנים שאינו בהכרח עסקי ? חשוב מחוץ לקופסא! בלינקדאין יש אנשים ,נכון הם בעלי עסקים אך לצד העסק יש להם משפחה והם גם אנשים פרטיים. יש לך מה לשווק להם? מדוע להאבק בזירות אלימות כמו פייסבוק בהן כל אחד כבר מעלה סרטונים ותמונות והקרב על הקשב כל כך לא פשוט? בלינקדאין המסרים שלך יעברו טוב יותר.

    מאמר אורח מאת ורדה שלום – הבעלים של Seo Touch קידום אתרים ושיווק בלינקדאין

אודות הכותב

אייל רחמים

מנכ”ל חברת דיגיטאץ

קלאצי קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק. הועניב היושבב שערש שמחויט – שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ