דף הבית בלוג 11 גורמים המשפיעים על דירוג האתר בגוגל
11 גורמים המשפיעים על דירוג האתר בגוגל
11 גורמים המשפיעים על דירוג האתר בגוגל

אייל רחמים

11 גורמים המשפיעים על דירוג האתר בגוגל

ידוע שלגוגל יש מעל 200 פרמטרים שונים שבעזרתם הוא מעניק ציון איכות לכל עמוד ועומד שנמצא באינדקס שלו ומדרג אותו בהתאם ברשימת תוצאות החיפוש.

מיותר לציין, שאין מי שמכיר את כל ה-200 הפרמטרים כלל, אך יש מקדמים מקצועיים וותיקים שצברו מספיק ניסיון, עברו תהליכים של ניסוי וטעייה, והצליחו להסיק מסקנות ולמדו להכיר את הפרמטרים העיקריים המשפיעים על תוצאות הדירוג. עבודה על כל הפרמטרים בעת ובעונה אחת היא משימה בלתי אפשרית, אך אנחנו נוכל לכתוב לכם על הפרמטרים החשובים ביותר בכדי שתקבלו את התוצאות הטובות ביותר

הגורמים שיצעידו את האתר שלכם לראש תוצאות הדירוגים בגוגל:

מהירות טעינת האתר היא קריטית לקידום האתר בגוגל. גוגל אוהבת את המשתמשים שלה והיא מחפשת דרך איך להעניק להם את הרשימה הטובה ביותר של האתרים הרלוונטיים. אם הגולש ייאלץ לבזבז זמן יקר עד שהאתר שלכם ייטען, גוגל לעולם לא תמליץ על האתר שלכם.

לגיל הדומיין ולאיכות שלו יש השפעה רבה על תוצאות הדירוג. ככל שגיל הדומיין גבוה יותר, כך מנוע החיפוש יניח כי האתר ותיק, מכובד ובעל מוניטין. אל תרכשו דומיין מיד שנייה. דומיין שהחליף בעלים או דומיין שלא היה בשימוש באופן רצוף, עלול לאותת לגוגל על חוסר יציבות ועל עסק לא רציני.

ההיררכיה של האתר חשובה מאוד.  במידה ואתם לפני בניית אתר אנחנו ממליצים להשקיע בבניית אתר וורדפרס האתר צריך להיות בנוי ומאורגן בצורה שיהיה נוח לגולש להתמצא בו ולמצוא את התכנים והמוצרים שאותם הוא מחפש. שימוש נבון במבנה האתר ואופטימיזציה לאתר הם בין הגורמים המרכזיים המשפיעים על הדירוג במנועי החיפוש.

נראות האתר במכשירים ניידים. שנת 2015 היא השנה שבה אחוזי החיפוש במנועי החיפוש באמצעות מכשירים ניידים עלה על נפח החיפוש במחשבים הנייחים. לגוגל יש כלי מיוחד המזהה אם האתר שלכם מותאם למובייל, אם הוא לא מותאם, גוגל לא ייתן לו עדיפות במנועי החיפוש.

אחוזי נטישה גבוהים מורידים את האתר בתוצאות החיפוש. הגולשים המגיעים אל האתר  ונוטשים מיד, "מודיעים" לגוגל כי לא מצאו את מה שחיפשו וגוגל מסיקה מיד את המסקנה המתבקשת, אם המידע הרלוונטי לא נמצא, כנראה שהאתר לא רלוונטי.

האתר חייב להיות זמין כל הזמן. אל תאחסנו את האתר בחוות שרתים זולות שבהם האתרים נופלים לעתים קרובות. אם האלגוריתם של גוגל יחפש את האתר ולא ימצא אותו מספר פעמים, האתר ייפגע במיקומים.

גם אם זה כבר נאמר, ולא רק פעם אחת, נחזור ונאמר, לתוכן יש חשיבות עצומה על הדירוג במנועי החיפוש. מנועי החיפוש אוהבים תכנים עדכניים. לא מספיק להעלות תכנים לאתר שלוש פעמים בחודש, ככל שתעלו יותר תכנים, תינתן לכם עדיפות מול אתרים שמעלים פחות תכנים. לא מספיק להעלות תכנים, חשוב לכתוב תכנים, איכותיים, ניתן לקרוא אודות שיווק אמצעות תוכן בעמוד הרלוונטי, מעמיקים ורציניים. עדכון פנדה בודק את האיכות של התוכן ומוודא כי התוכן אינו משוכפל או מועתק. כדאי גם לבצע שינויים בתכנים ישנים, זה מוכיח על התעדכנות והתרעננות של האתר.

אל תכתבו תכנים בשגיאות כתיב, זה לא מכבד את הגולש והוא עלול לנטוש את האתר שלכם ולא לחזור אליו יותר. נטישת הגולשים, כבר אמרנו, פוגעת בקידום האתר.

כדאי לעודד תגובות באתר. גוגל רואה חשיבות רבה למעורבות של הגולש באתר ותגובה שלו מעידה על תוכן מעורר עניין. מקדמים רבים מעידים כי אתרים המתעדכנים באמצעות תגובות של גולשים מתקדמים מהר יותר בתוצאות החיפוש.

קישורים הם אחד מגורמים העיקריים לדירוג האתר, לא מספיק שיהיו הרבה קישורים  נכנסים, חשוב שהם יהיו איכותיים . חפשו קישורים מאתרים המשדרים סמכות. קישורים סמכותיים יעידו על הסמכות של האתר שלכם, וגוגל, וגם הגולשים, ימתג את האתר כאתר רציני וסמכותי.

ניתן לקרוא על בניית פרופיל קישורים חיצוניים >>.

חיבור האתר לרשתות החברתיות ונוכחות ברשתות החברתיות משפיעה על דירוג האתר. אם התוכן שלכם מתקבל על ידי החברים שלכם במדיות החברתיות, אם יש לכם מספר גבוה של לייקים ושיתופים ברשתות מובילות, גוגל לא תוכל להתעלם מזה לאורך זמן והיא תעלה אתכם בדירוג התוצאות.

לסיכום, קידום האתר בגוגל זו השקעה לטווח רחוק, השקעה הדורשת סבלנות, אך משתלמת. אם בניתם עסק יציב ואתם מתכננים להמשיך בו עוד שנים רבות, דירוג האתר בתוצאות הראשונות של גוגל חיוני עבורכם!

________________________________________________________________________________

 izik agam (1)

 כותב המאמר איציק עגם-  בעלים agam שיווק באינטרנט .

אודות הכותב
11 גורמים המשפיעים על דירוג האתר בגוגל

אייל רחמים

מנכ”ל חברת דיגיטאץ

מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
נשוי למיכל (איטלקיה מהממת) ואב ל-2 בנות נועה ואדל 🙂